Lepsza kondycja = lepszy seks

Udany seks jest możliwy nie tylko dzięki gorącym temperamentom kochanków czy erotycznym fantazjom. Na łóżkowe doznania wpływa także nasza kondycja.
Rozciągaj się

Elastyczne i rozciągnięte ciało daje dużo więcej możliwości. Stretching, pilates czy joga zmniejszają napięcie mięśni oraz bóle kręgosłupa. Dzięki rozciąganiu poprawia się nasza sprawność ruchowa, ciało staje się bardziej gibkie i rozluźnione. Jak się rozciągać? Stojąc ze stopami ustawionym prawie przylegle podnieś obie ręce ku górze a następnie powoli opuszczaj cały tułów ku dołowi aż do maksymalnego zgięcia. Możesz położyć ręce na podłodze lub delikatnie dociągnąć głowę do kolan. Rozciąganie rozładowuje stres, który jak powszechnie wiadomo zabija ochotę na seks. Dzięki rozciągniętym mięśniom, seksualne pozycje, które do tej pory wydawały ci się nie do wykonania staną się możliwe.

Mocny kręgosłup

Mocny i zdrowy kręgosłup to podstawa naszej sylwetki. Chroni na przed urazami w sypialni, poprawia postawę i pewność siebie. Gdy go zaniedbujemy często pojawia się ból w okolicach krzyża. Wzmacniając tą część ciała, wzmacniasz także mięśnie miednicy. Dzięki temu nie męczysz się podczas seksu. Najprostsze ćwiczenie, które możesz wykonać w pracy, w ramach rozluźnienia: usiądź na krześle, ręce załóż za głowę. Delikatnie schylaj ją do przodu. Poczuj jak kręgosłup się rozciąga, a mięśnie karku pracują. Powróć do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie jeszcze 10 razy.

Mięśnie Kegla

Współuczestniczą w podtrzymywaniu macicy i kontrolowaniu pęcherza, wpływają również na doznania seksualne. Warto je ćwiczyć szczególnie podczas ciąży i po urodzeniu dziecka. Ćwiczenia polegają na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu mięśni okolic pochwy i krocza. Nie są one trudne, trzeba tylko wiedzieć, o które mięśnie chodzi, i zabrać się do działania. Lekarze odradzają wykonywanie ćwiczeń podczas oddawania moczu, bo wtedy pęcherz nie zostanie opróżniony do końca, a to może doprowadzić do zapalenia dróg moczowych. Dzięki ćwiczeniom tych mięśni sprawisz że zarówno ty będziesz lepiej czuć partnera jak i on Ciebie. Trening poprawia dopływ krwi do narządów płciowych, co zwiększa podniecenie. Nie można zapominać o pozaseksualnych korzyściach: zapobieganie problemom nietrzymania moczu, wypadania macicy, łatwiejszy i mniej bolesny poród oraz szybszy powrót do formy po ciąży i porodzie.



Nogi i mięśnie pośladków

Silne nogi pozwalają na wykonywanie nowych ruchów, a co za tym idzie rozkoszowanie się nowymi doznaniami. Aby wzmocnić mięśnie nóg, panie powinny pływać żabką, jeździć na nartach, uprawiać jogging lub dużo jeździć na rowerze.

Sexy ćwiczenia

To oprócz dobrej zabawy terapia dla nieśmiałych kobiet. Pozwala odkryć swoją kobiecość i poczuć się swobodnie. Przełamanie bariery nieśmiałości ma szansę korzystnie wpłynąć na związek. Jeśli pokażesz partnerowi, czego nauczyłaś się w trakcie treningu, on to z pewnością doceni i będzie zachwycony. Pole dance to nowa forma fitnessu, elementy tańca erotycznego zostały odsunięte na dalszy plan. Nie jest on bowiem formą tańca zarezerwowaną tylko dla tancerek nocnych klubów i striptizerek. Najważniejszy jest tutaj aspekt sportowy. Pole dance płynnie łączy w jedno elementy: artystyczne, gimnastyczne i taneczne. Umożliwia on wykonywanie przeróżnych układów tanecznych od tych najprostszych po bardziej skomplikowane. Podczas treningu angażowane są wszystkie grupy mięśni, wyrabia się siłę i wytrzymałość, a także poprawia koordynację. Na zajęciach kształtują się ramiona, uda i pośladki, prostuje kręgosłup. Mięśnie stają się bardziej elastyczne i giętkie, zmienia się sposób poruszania na bardziej seksowny. Warto pamiętać, że ćwiczenia wymagają siły, wytrzymałości oraz elastyczności.