"Prawie się popłakałem. Bawiłem się nią w dzieciństwie i zawsze się tego wstydziłem." Tego jeszcze nie było. Lalkę Barbie reklamuje chłopiec!

Producenci kultowych zabawek postanowili powiedzieć głośno o tym, czego część rodziców się wstydzi i woli to zwyczajnie przemilczeć - lalkami Barbie bawią się też chłopcy!

Kobieca strona Gazeta.pl - Polub nas!

Firma Mattel przy współpracy z Moschino wypuściła na rynek limitowaną edycję lalek Barbie. Model kolekcjonerski, mimo zawrotnej ceny - 150 dolarów - błyskawicznie zniknął ze sklepów. To nikogo jednak nie dziwi. Wielkie emocje budzi za to spot reklamowy, który towarzyszył promocji lalki.

Lalki dla chłopców

Reklama Moschino Barbie do pewnego momentu jest bardzo przewidywalna. Wystylizowane dziewczynki pokazują najnowsze modele lalek. Jednak, po kilku sekundach, widzimy, że wśród dziewczynek bawi się chłopiec! Uroczy blondynek, dzięki zabawnej fryzurze urzekająco podobny do Jeremy'ego Scotta - dyrektora kreatywnego marki Moschino - twierdzi: - Moschino Barbie jest najlepsza!

W ten sposób Mattel otwarcie mówi o tym, co część rodziców woli przemilczeć - lalkami bawią się też chłopcy.

. fot. screen youtube.com/user/moschinofficial

Barbie nie tylko dla dziewczynek i gejów

Reklama bije rekordy popularności. Tylko w serwisie YouTube widziało ją już ponad 2 miliony internautów. Oczywiście ta dość kontrowersyjna reklama budzi skrajne emocje. Pod filmikiem opublikowanym na oficjalnym profilu Moschino pojawiło się mnóstwo komentarzy. Jedni są zachwyceni i doceniają pomysł producentów lalki:

- Prawie się popłakałem oglądając tę reklamę. Bawiłem się Barbie w dzieciństwie, razem z moją siostrą. I zawsze się tego wstydziłem. Cieszę się, że miałem rodziców, którzy to akceptowali. Nie wszystkie dzieci mają to szczęście. Pozwalajmy dzieciom być po prostu dziećmi. Dziękuję za tę reklamę. Chłopcy też lubią lalki!

W dyskusji, w której wzięło udział wielu mężczyzn, pojawiają się też oczywiście głosy niezrozumienia i braku akceptacji: - Nie rozumiem, dlaczego ludzie cieszą się z tego haniebnego przedstawienia stereotypu geja, który jest promowany przez tę reklamę.

 

Barbie 2015 różni się od poprzedniczek

Do tej pory Barbie można było ubierać wyłącznie w różowe ubranka i wysokie szpilki. W tym roku firma Mattel zmieniła podejście, odeszła od promowania lalki jako typowej zabawki dla dziewczynek. Reklama z udziałem chłopca nie jest pierwszą zapowiedzią zmian.

Najpierw pojawiła się lalka z dredami, później do sklepów trafiły modele, które nosiły buty na płaskich obcasach. Hitem ostatnich miesięcy była natomiast reklama "Imagine the Possibilities", która to wywróciła do góry nogami wizerunek tych najpopularniejszych lalek na świecie. Reklama pokazywała dziewczynki, które bawiąc się Barbie wcielały się w kolejne dorosłe role - zostawały nauczycielami, weterynarzami czy nawet trenerami piłki nożnej.

 

Idą zmiany

Nowa Barbie nie służy więc tylko do zabawy i nie jest dedykowana wyłącznie dziewczynkom. Uczy najważniejszego - pewności siebie. A ta cecha jest potrzebna zarówno dziewczynkom, jak i chłopcom.

Oczywiście kilka świetnych reklam kształtujących nowy wizerunek Barbie nie zmieni od razu stereotypowego postrzegania dziecięcych zabawek czy przypisanych kobietom i mężczyznom ról w społeczeństwie. Jest jednak zapowiedzią dużych zmian.

ZOBACZ ZDJĘCIA