Piękniejsza i zdrowsza Ty

Zabiegana, zapracowana, zmęczona? Tej wiosny testujemy najmodniejsze sposoby na poprawienie kondycji, sylwetki i nastroju. Zobacz co możesz zrobić dla siebie aby poczuć przypływ sił witalnych!
Na dobry nastrój: zaparzaj herbatę Kukicha

Herbata zielona jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Jej japońska odmiana Kukicha (produkt rolnictwa ekologicznego) jest wyjątkowa z tego względu, że do jej produkcji wykorzystuje się zarówno liście, ich łodyżki oraz gałązek krzewu herbacianego. Herbata ma delikatny smak i posiada szereg właściwości zdrowotnych. Napar przygotowany na bazie Kukichy uwalnia drogocenne składniki nie tylko z samych liści, lecz także z pozostałych części herbacianego krzewu. Działa uspokajająco, jest silnym antyoksydantem przez co ma właściwości odmładzające. Herbatę należy parzyć dwie minuty w temperaturze wody 80 stopni Celsjusza. Przeciętnie trzeba przeznaczyć łyżeczkę herbaty na filiżankę. Herbatę zieloną zaleca się parzyć 2, a nawet 3 razy. Dopiero drugi napar uwalnia najwięcej cennych dla zdrowia mikroelementów.

Na zgrabna sylwetkę: ćwiczenia interwałowe: 4 minuty co drugi dzień

Trenerka gwiazd Lucy Wyndham-Read w tym sezonie proponuje trening interwałowy. Polega on na tym, aby przez 20 sekund wykonywać ćwiczenie (może to być skakania na skakance, sprint, trucht, jazda na rowerze stacjonarnym), po każdym ćwiczeniu odpoczywamy 10 sekund. Po siedmiu powtórzeniach - 20 sekund ćwiczeń, 10 sekund odpoczynku - można zakończyć trening. Ten odważny trening - warto przed wykonywaniem go skonsultować stan swojej kondycji i zdrowia z lekarzem - służy poprawie wydolności i sprawności fizycznej. Trening interwałowy stanowi skuteczne rozwiązanie w walce z nadmiarem kilogramów, ponieważ aby wykonać tak intensywny trening potrzebujemy więcej energii i dzięki temu tracimy więcej ogólnej ilości kalorii. W tym rodzaju treningu bardzo ważny jest czas potreningowy, kiedy na potrzeby regeneracji nadal zużywane są kalorie. Lucy Wyndham-Read, w Polsce znana jako współautorka poradnika "Mama za(nie)dbana" zaleca trening interwałowy jako jeden z najskuteczniejszych przy walce z dodatkowymi kilogramami.

Dla zdrowej diety: ANDI czyli punktuj jedzenie

Indeks ANDI (skrót od angielskich słów: The Aggregate Nutrient Density Index) to inteligentny kalkulator żywienia. ANDI jest jednym z najpopularniejszych w tym sezonie sposobów dobierania jedzenia, autorem indeksu jest amerykański dietetyk Joel Fuhrman. Indeks ANDI to sposób punktowania jedzenia w skali od 1 do 1000. Najwięcej punktów zyskuje jedzenie niskokaloryczne i odżywcze w minerały i cenne witaminy. Tej wiosny 1000 punktów dostają zielone warzywa (szparagi, fasolki, brokuły), które gotujemy na parze nie dłużej niż minutę! Więcej na temat diet odchudzających, zdrowego odżywania się szukaj na stronie Odważ się .

Jakie są twoje sposoby na poprawę kondycji wiosną?