Ćwiczenia na cellulit

Dr Molly Wanner, wykładowca dermatologii w Harvard Medical School, w wywiadzie dla amerykańskiego tygodnika New York Times powiedziała, że "nie istnieje żadna wybitna kuracja cellulitu?. Wybitna może nie istnieje i większość z nas już dawno walkę z cellulitem sobie odpuściła... A niepotrzebnie. Istnieją bowiem ćwiczenia, które pomagają nam w walce z pomarańczową skórką. I co najważniejsze, jest to metoda tania i skuteczna.
Ćwiczenia na cellulit - trening obwodowy

Trening obwodowy to najprostsza forma treningu mięśniowo - oddechowego.

Ćwiczymy wszystkie partie mięśniowe z większym naciskiem na dolne partie ciała, ponieważ w większości przypadków, cellulit dotyczy pośladków i ud. Najlepsze efekty, według Roberta Łoszakiewicza - personalnego trenera klubu Golds Gym w Warszawie, dają ćwiczenia na wolnych ciężarach (sztangi, hantle, ciężar własnego ciała). Są to ćwiczenia złożone, gdzie angażujemy najwięcej mięśni i zużywamy najwięcej energii (czyli spalamy najwięcej kalorii!). Należy jednak pamiętać o krótkich przerwach - 2-3 minutowych - dla wyrównania tętna.

Kluczową rolę odgrywa również technika wykonywania ćwiczeń (by uniknąć kontuzji). Trenujemy najlepiej 3 razy w tygodniu (co drugi dzień), a każde ćwiczenie wykonujemy w dość szybkim tempie z 12-15 powtórzeniami.

Przykładowe ćwiczenia treningu obwodowego:

- wspięcia na palce z obciążeniem na barkach

- uginanie nóg w leżeniu przodem na maszynie

- prostowanie nóg na maszynie w siadzie

Zanim jednak przystąpimy do ćwiczeń, warto zasięgnąć porad trenera na miejscu, który przygotuje nam indywidualny zestaw ćwiczeń na cellulit.

Ćwiczenia na cellulit - basen

Bardzo dobre efekty dają również ćwiczenia w basenie. Są to ćwiczenia dobre szczególnie dla osób, które mają problemy z kolanami i nie mogą ich obciążać. Podczas takiego treningu nie obciążamy stawów, a mimo tego spalamy dużo kalorii przez opór jaki wytwarza woda. Jeśli chodzi o liczbę serii dla osoby początkującej, Robert Łoszakiewicz poleca 1-2 serii na partię mięśniową, po 15-25 powtórzeń. Dla osoby bardziej zaawansowanej z kolei 3-4 serie, po 15-25 powtórzeń. Tutaj nie należy jednak robić sobie dłuższych przerw (maksymalnie 1 minuta).

Przykładowe ćwiczenia w basenie:

- bardzo skutecznym, acz trudnym ćwiczeniem jest bieg w miejscu. Poziom wody powinien sięgać mniej więcej do brzucha. Pamiętajmy, by unosić kolana jak najwyżej, w szybkim tempie.

- jedną ręką trzymamy się krawędzi ściany basenu, drugą zaś opieramy na udzie. Ćwiczenie wykonujemy w pozycji stojącej. Unosimy powoli wyprostowaną nogę w bok do jak najwyższej wysokości, po czym opuszczamy bardzo wolno.

Najlepsze rezultaty dla osób początkujących przyniosą treningi 3 razy w tygodniu, natomiast dla osób zaawansowanych - nawet 5 razy w tygodniu.

Pamiętajmy jednak, że utrata cellulitu jest możliwa tylko wtedy, gdy spożywamy mniej kalorii niż spalamy. Ważne jest zatem połączenie ćwiczeń z odpowiednią dietą.

Konsultacja merytoryczna: Robert Łoszakiewicz - personalny trener klubu Golds Gym w Warszawie

Zobacz także: Dziewięć pułapek odchudzania

Więcej o: