Picie wody podczas ćwiczeń - porady dla sportsmenki

W trakcie godziny intensywnego treningu możemy stracić nawet 2 litry wody! Taki ubytek, powinien zostać w pełni uzupełniony, dlatego zabieranie wody na siłownię powinno być naszym priorytetem. Dzięki wodzie mamy więcej energii, później odczuwamy zmęczenie i nie jesteśmy narażeni na skutki uboczne ćwiczeń. Jak zatem prawidłowo pić wodę? Oto wskazówki!

Co pić w czasie treningu?

Rodzaj płynu powinien być uzależniony od wykonywanego przez nas wysiłku. Przy tym mniej wyczerpującym - jak krótka jazda na rowerze, pilates, ćwiczenia rozciągające czy powolne pływanie, wystarczy sięgnąć po zwyczajną wodę. Przy intensywniejszym wysiłku takim jak szybki bieg czy trening interwałowy niezbędne jest uzupełnienie również poziomu cukru. Możemy więc sięgnąć po przygotowaną samodzielnie wodę z dodatkiem owoców, miodu lub wybrać rozcieńczony z wodą napój izotoniczny (dzięki temu nie obciąży układu pokarmowego).

Co pić?
Rodzaj płynu powinien być uzależniony od wykonywanego przez nas wysiłku. Przy tym mniej wyczerpującym jak krótka jazda na rowerze, pilates, ćwiczenia rozciągające czy powolne pływanie wystarczy sięgnąć po zwyczajną wodę. Przy intensywniejszym wysiłku takim jak szybki bieg czy trening interwałowy niezbędne jest uzupełnienie również poziomu cukru. Możemy więc sięgnąć po przygotowaną samodzielnie wodę z dodatkiem owoców, miodu lub wybrać rozcieńczony z wodą napój izotoniczny (dzięki temu nie obciąży układu pokarmowego).
Ile pić?
Ilość picia wody również ma związek z typem treningu. Pamiętajmy o zależności - im intensywniejszy, tym więcej wody potrzebujemy. Poza tym ważna jest również nasza masa ciała czy stopień pocenia się. Najprostszym sposobem może być uzupełnienie 1ml płynu na każdą straconą kalorię.
Jak często?
To, że w czasie treningu tracimy dużo wody, wcale nie znaczy, że powinniśmy ją uzupełnić jedynie po jego zakończeniu. Częstotliwość dzielimy na trzy fazy: przed, w trakcie oraz po. I tak kolejno, około 15 minut przed rozpoczęciem ćwiczeń należy wypić około 250 ml. W trakcie, poziom płynów uzupełniajmy mniej więcej co 20 -25 minut, jeżeli jest to krótki trening wytrzymałościowy zdecydowanie częściej. Po treningu pijemy najwięcej wody, bądź innego płynu z dodatkiem cukru. Tak naprawdę powinniśmy wypić taką ilość na jaką czujemy zapotrzebowanie, zazwyczaj są to dwie szklanki wody.
Dlaczego woda jest niezbędna?
Tylko, gdy organizm jest odpowiednio nawodniony jesteśmy w stanie wytrzymać intensywność ćwiczeń. Woda zwiększa wytrzymałość, dzięki czemu możemy wydłużyć czas treningu i spalić więcej kalorii. Jej brak podczas intensywnego wysiłku fizycznego może spowodować zawroty głowy, mdłości oraz brak koordynacji ruchowej. Woda więc nie tylko pomaga w wykonywaniu ćwiczeń, ale też zapewnia bezpieczeństwo.


Ile pić?

Ilość picia wody również ma związek z typem treningu. Pamiętajmy o zależności - im intensywniejszy, tym więcej wody potrzebujemy. Poza tym ważna jest również nasza masa ciała czy stopień pocenia się. Najprostszym sposobem może być uzupełnienie 1ml płynu na każdą straconą kalorię. Zawsze bierzmy też pod uwagę warunki atmosferyczne, w czasie upałów jesteśmy szczególnie narażani na odwodnienie i osłabienie.

picie wody w czasie treningu, woda a trening, woda a ćwiczenia, picie wody w czasie ćwiczeńFot. kolaż kobieta.gazeta.pl


Jak często sięgać po wodę?

To, że w czasie treningu tracimy dużo wody, wcale nie znaczy, że powinniśmy ją uzupełnić jedynie po jego zakończeniu. Częstotliwość dzielimy na trzy fazy: przed, w trakcie oraz po.
I tak kolejno, około 15 minut przed rozpoczęciem ćwiczeń należy wypić około 250 ml.
W trakcie, poziom płynów uzupełniajmy mniej więcej co 20 - 25 minut, jeżeli jest to krótki trening wytrzymałościowy zdecydowanie częściej. Po treningu pijemy najwięcej wody, bądź innego płynu z dodatkiem cukru. Tak naprawdę powinniśmy wypić taką ilość na jaką czujemy zapotrzebowanie, zazwyczaj są to dwie szklanki wody.

Dlaczego woda jest niezbędna?

Tylko, gdy organizm jest odpowiednio nawodniony jesteśmy w stanie wytrzymać intensywność ćwiczeń. Woda zwiększa wytrzymałość, dzięki czemu możemy wydłużyć czas treningu i spalić więcej kalorii. Jej brak podczas intensywnego wysiłku fizycznego może spowodować zawroty głowy, mdłości oraz brak koordynacji ruchowej. Woda więc nie tylko pomaga w wykonywaniu ćwiczeń, ale też zapewnia bezpieczeństwo.

Więcej o:
Weź udział w dyskusji:
Picie wody podczas ćwiczeń - porady dla sportsmenki
Aby skomentować ten i inne artykuły zapraszamy na forum.gazeta.pl