Chudnij na dietach gwiazd

Doskonałe figury gwiazd to nie dar od boga. To efekt ciężkiej pracy na siłowni i przestrzegania diety. Dowiedz się, na jakich dietach żyją największe gwiazdy Hollywood.
Natalie Portman: bez mięsa

O szczegółach diety Natalie Portman można przeczytać w książce "Wegańska bogini" Rory Freedman i Kim Barnouin. Jak nazwa wskazuje z diety całkowicie eliminujemy mięso. Jemy za to wszystko, co lubimy, ale w rozsądnych ilościach.

Dla kogo: dla osób, które potrafią funkcjonować bez mięsa

Gwyneth Paltrow: detoks

Zdobywczyni Oskara od lat, aby zrzucić kilka kilogramów, stosuje dietę nowojorskiego dietetycznego guru dr Alejandro Junger. To przynajmniej siedmiodniowy detoks polegający na eliminacji produktów zawierających pestycydy. Wszystkie pokarmy przyjmuje się w płynnej postaci (soki z buraków, marchewki, porów, bez dodatku cukru), z wyjątkiem obiadu. Na główny posiłek dnia można zjeść kawałek chudego grillowanego mięsa z warzywami duszonymi na parze.

Dla kogo: dla tych osób, którym zależy na pozbyciu się kilku kilogramów w krótkim czasie

Halle Berry: dieta Tosci Reno

Podobnie jak Nicole Kidman Berry jest zwolenniczką diety opracowanej przez Toscę Reno. Polega ona na eliminacji cukrów, mąki i przetwarzanego jedzenia. Tosca radzi, by jeść od pięciu do siedmiu małych posiłków dziennie, najlepiej, kiedy są one przyrządzone z organicznego jedzenia. Przykładowy obiad to grillowana pierś z kurczaka, brokuły, marchewka i brązowy ryż.

Dla kogo: dla osób, które mają dużo czasu, aby eksperymentować w kuchni

Demi Moore: tylko surowe

Dieta Demi Moore ogranicza się do surowych potraw. Przed jej rozpoczęciem warto skonsultować się z lekarzem. Stosując surową dietę jemy dużo warzyw, owoców, orzechów, nasion, surowe ryby. Pijemy też świeże soki owocowe i warzywne.

Dla kogo: dla odważnych i dla osób lubiących warzywa i owoce

Kate Beckinsale: dieta pięciu czynników

Dieta Kate jest oparta na pomyśle Harley Pasternak. To tzw. dieta pięciu czynników. Posiłki w tej diecie muszą spełniać następujące kryteria: zawierać niskotłuszczowe, pełnowartościowe białko, węglowodany o niskim indeksie glikemicznym, błonnik, zdrowe tłuszcze, bezcukrowe napoje. Podczas diety, które trwa pięć tygodni jemy pięć posiłków dziennie, każdy z nich powinien składać się z pięciu składników. Zwolenniczkami diety są również: Alicia Keys, Eva Mendes, Jessica Simpson, Rachel Weisz, Milla Jovovich, Dido. Przykładowy obiad to np. omlet z łososiem.

Dla kogo: dla osób lubiących węglowodany

Angelina Jolie: dieta objętościowa

Aktorka stosuje dietę objętościową dr Barbary Rolls. Najważniejsze w tej diecie jest to, aby ustalić, że uczucie sytości w dużo większym stopniu zależy od objętości zjedzonego posiłku niż od liczby zawartych w nim kalorii. Działamy w ten sposób, że wypełniamy talerz po brzegi, jemy dużo, ale tylko produkty o niskiej gęstości energetycznej. Posiłki przygotowujemy z chudych mięs i aby zwiększyć objętość posiłków dodajemy jak najwięcej niskokalorycznych warzyw. Dla przykładu: gęsty gulasz i zupy rozcieńczamy wodą. Przygotowując spaghetti z warzywami zmieniamy proporcje, jemy więcej warzyw niż makaronu. Ograniczyć należy frytki, sery, wołowinę, słodycze.

Dla kogo: dla tych wszystkich, którzy lubią uczucie sytości

Teri Hatcher: dieta umiaru

Teri Hatcher, podobnie jak Sarah Jessica Parker są zwolenniczkami diety Ether Blum, która polega na tym, że jemy na co tylko mamy ochotę. Najważniejsze w tej diecie jest zachowanie umiaru. Spożywamy wszystko w odpowiednich ilościach np.: tylko jedną kostkę czekolady i tylko jedną gałkę lodów. Podstawą diety powinien być błonnik, warzywa, owoce, organiczna żywność.

Dla kogo: na pewno nie dla łasuchów, a dla tych, którzy potrafią poprzestać na jednej czekoladce

Renee Zellweger: dieta strefowa

Dieta zone czyli tzw. dieta strefowa została stworzona przez dr Barry Sears. Zellwger i Jennifer Aniston od dłuższego czasu stosują tę dietę. W diecie strefowej trzeba przestrzegać trzech zasadach. Po pierwsze zachować odpowiednie proporcje trzech najważniejszych składników, czyli białek, węglowodanów i tłuszczy (30 proc. białek, 40 proc. węglowodanów i 30 proc. tłuszczy). Po drugie przestrzegać odpowiedniej pory jedzenia (śniadanie najpóźniej 1 godzinę po przebudzeniu, potem przerwy między kolejnymi posiłkami nie powinny przekroczyć 5 godzin). Po trzecie kontrolować wielkość porcji. Nie powinny być za duże. Dziennie można jeść 1700 kcal.

Dla kogo: dla osób, które mają czas obliczać kalorie i proporcje każdego posiłku

Więcej na temat diet szukaj na serwisie Odwazsie.pl.