Jadłospis młodości

To co jemy wpływa na nasz wygląd i samopoczucie. Warto więc wiedzieć co jeść, aby wyglądać zdrowo.
Olej lniany

Uzyskuje się go z siemienia lnianego. Jest żółtawy, przeźroczysty. Posiada swoisty zapach i smak o nucie orzechowej. W łyżce nierafinowanego oleju lnianego tłoczonego na zimno, aż połowę składu stanowi kwas tłuszczowy z rodziny Omega-3. Jest on naturalnym źródłem kwasów Omega-3, a to podstawowa cegiełka używana do budowy zdrowych błon komórkowych dla każdej komórki naszego organizmu. Badania wykazują, że brak odpowiedniej ilości kwasów tłuszczowych omega-3 w organizmie wiąże się ze schorzeniami układu odpornościowego, nerwowego czy krążenia. Pomaga przywrócić równowagę hormonalną i zmienione proporcje kwasów tłuszczowych w organizmie. Zawarta o oleju omega-3 może wspomagać redukcję tkanki tłuszczowej oraz hamować powstawanie nowej. Wpływa korzystnie na odtłuszczanie wątroby. Ze względu na swoje dobroczynne właściwości olej lniany bywa używany w leczniczym masażu skóry, odżywiając ją i nadając jej elastyczność.

Oliwa z oliwek

Dobra oliwa z oliwek to "extra virgin". Oznacza to, że została otrzymana z pierwszego tłoczenia na zimno ze świeżych oliwek najlepszego sortu. Ponadto jej stopień kwasowości nie przekracza 0,8%. To nie tylko świetny dodatek do sałat, sosów. O tym, że jest zdrowa już wszyscy wiemy. Już w starożytności kobiety doceniły je zbawienny wpływ. Oliwa z oliwek (koniecznie z pierwszego tłoczenia) dobrze poradzi sobie z suchą skórą czy zniszczonym włosami. Odżywia i regeneruje skórę nie zatykając porów. Konsystencja olejku umożliwia zastosowanie jej do pielęgnacji całego ciała. Twoje paznokcie pokochają kąpiele w podgrzanej oliwce, a po kilku zabiegach nabiorą cudownego blasku. Oliwa pomoże także wzmocnić płytkę paznokcia. Gdy skóra potrzebuje peelingu, wystarczy zwilżyć ją wodą, wsmarować oliwę, sukcesywnie dodając do niej cukier. Przed umyciem włosów zafunduj sobie odżywczy kompres. Lekko podgrzej pół szklanki oliwy ze świeżo wyciśniętym sokiem z cytryny. Po 15 minutach umyj włosy szamponem. Taka maseczka odżywi, nawilży i nabłyszczy. W szczególności polecana do włosów przesuszonych. Oliwę możemy zastosować także podczas kąpieli, wystarczy tylko kilka kropli, a sucha skóra poczuje ukojenie.

Warzywa i owoce

Owoce i warzywa dostarczają nam i naszej skórze bardzo ważne składniki, które potrzebuje nasz organizm. Warzywa to najzdrowsza przekąska, mają niewiele kalorii, za to mnóstwo witamin, pektyn i składników mineralnych. Wiele warzyw ma naprawdę wiele cennych substancji, nawet o charakterze leczniczym. Cebula poprawi naszą odporność, obniży zły cholesterol. Polecamy szczególnie paprykę, sałatę lodową, pomidora, surową marchewkę, rzodkiewkę, ogórka.. Minimalną ilość kalorii dostarczy kapusta, oczywiście powinna być surowa i bez dodatków. Owoce zawierają spore ilości cukrów prostych, więc nie należy z nimi przesadzać. Najpopularniejsze - jabłka pomagają usunąć toksyny z organizmu. Są też jest dobrym źródłem witamin, minerałów i innych substancji odżywczych. Spożywanie warzyw i owoców ma korzystny wpływ na naszą urodę - dzięki warzywom, owocom zyskamy przede wszystkim mocniejsze włosy, paznokcie, piękniejszą i zdrowszą cerę.

Kasze - jaglana, jęczmienna, gryczana

Dzięki kaszy dieta jest bogata w duże ilości skrobi, błonnika (który jest niezbędny do prawidłowej pracy układu pokarmowego), witamin (szczególnie z grupy B) oraz składników mineralnych takich jak fosfor, wapń, potas, magnez i żelazo. Kasze są również cennym źródłem łatwo przyswajalnego białka. Gruboziarniste kasze są polecane m.in. osobom cierpiącym na zaparcia, hemoroidy oraz polipy jelita grubego, a drobne - jak kasza manna - są wskazane dla chorych z ciężkimi nieżytami przewodu pokarmowego oraz rekonwalescentów na ścisłych dietach. Najbardziej wartościową kaszą (jeżeli chodzi o właściwości odżywcze) jest kasza gryczana, a następnie jaglana i jęczmienna, która zawiera stosunkowo najmniej żelaza, wapnia i białka, w porównaniu z dwoma wyżej wymienionymi. Kaszę gryczaną powinny jeść szczególnie osoby mające problemy z kruchymi naczyniami krwionośnymi, mające predyspozycje do powstawania żylaków .

Zielona herbata

Oprócz korzystnego wpływu na nasze zdrowie, herbata poprawia naszą urodę. Wprowadza do diety witaminy np. A, E i potrzebne pierwiastki m.in. wapń, potas, miedź, cynk, mangan. Dzięki zawartości tzw. katechinów (antyutleniaczy) przeciwdziała wolnym rodnikom, oczyszcza organizm z toksyn, wygładzają cerę, zmniejsza cellulit. Picie zielonej herbaty wpływa pozytywnie na przemianę materii, stąd powinna się znaleźć w diecie osób borykających się z nadwagą. Podobnie jak ziele świetlika, napar z zielonej herbaty wpływa kojąco i łagodząco na zmęczone i podrażnione oczy. Wspomaga również naturalne procesy regulacji i samooczyszczania organizmu. Japońscy naukowcy wierzą także, że w zielonej herbacie tkwi tajemnica długiego życia.Według filozofii Zen napój z liści zielonej herbaty rozjaśnia umysł oraz pomaga odpędzić zmęczenie podczas medytacji. Wyniki badań udowadniają, że zielona herbata pomimo zawartości kofeiny, nie ma działania pobudzającego. Dzięki obecności teaniny uspokaja i wprowadza człowieka w stan Zen, pozwalając jednocześnie na zachowanie czujności umysłu.

Świeży sok zamiast tego z kartonu

Sok z kartonika ma w sobie słodziki i jest to koncentrat rozrabiany z wodą, natomiast sok wyciskany jest zdrowszy i smaczniejszy. Przyrządzony samodzielnie w domu zawiera tylko to, co do niego dodasz. Jest bogaty w składniki mineralne, witaminy i łatwo przyswajalne cukry. Ma niemal tyle wartości odżywczych, ile owoce, z których został przygotowany. Oprócz tego, że jest pyszny i zdrowy, może być także panaceum na różne dolegliwości.

Woda

Jest niezbędna dla prawidłowego trawienia i metabolizmu. Pijąc wodę, rzadziej sięgamy po przekąski. Picie 2 litrów wody w ciągu dnia sprzyja odchudzaniu. Szklanka wody przed posiłkiem będzie działać jako niezwykle skuteczne działanie tłumiące apetyt. Woda to składnik diety, zapewniający wysokie tempo metabolizmu, które odpowiada za szczupłą sylwetkę, płaski brzuch i wąską talię. Gwarantuje też wydajną pracę szarych komórek.