8 najtańszych metod odmładzania

Nie wiadomo które z metod odmładzania są najskuteczniejsze. Kosztowne zabiegi w salonach i luksusowe kosmetyki czy codzienne i ekonomiczne dbanie o siebie? My proponujemy to drugie. Bez wielkiego nakładu finansowego zapobiegniesz starzeniu się skóry i pozbędziesz kilku zmarszczek. Do dzieła!
1. Nie tylko na plaży smaruj twarz kremem z filtrami

Sławne i piękne kobiety zapytane przez dziennikarzy o to co robią, że ich skóra jest jędrna i zdrowa bez zastanowienia odpowiadają, że to zasługa kremów z filtrami, które stosują nie tylko na plaży, ale codziennie i przez cały rok. Zadbaj o to, aby krem do twarzy miał filtry słoneczne chroniące przed promieniowaniem UVA. Na rynku wyróżniamy dwa rodzaje filtrów chroniących przed promieniowaniem UV: chemiczne i mineralne. Te pierwsze wnikają w naskórek, ale tylko w jego wierzchnie warstwy. To substancje chemiczne, które działają na zasadzie pochłaniania energii światła słonecznego. Przetwarzają one niebezpieczną energię promieniowania UV w nieszkodliwą energię cieplną. Filtry mineralne mają na tyle duże cząsteczki że nie mają zdolności wnikania w głąb naskórka, tylko tworzą na powierzchni skóry barierę dla promieni UV. Działają na zasadzie odbicia lub rozproszenia promieniowania UV. Najważniejsze jest, aby krem stosowany na dzień zawierał filtry przeciwsłoneczne SPF 40 lub więcej. Nie zabezpieczając skóry twarzy przed działaniem promieni słonecznych narażamy ją na przedwczesne fotostarzenie.

2. Rzuć palenie, ratuj kolagen

Jeśli nie przemawiają do ciebie napisy na pudełkach papierosów w stylu "palenia powoduje raka", to pomyśl o tym, że palenie przyczynia się do przedwczesnego starzenia się skóry. Nikotyna niszczy naturalny kolagen odpowiedzialny ze elastyczność skóry, a także obniża poziom estrogenu, hormonu który wpływa na odporność i wygląd skóry.

3. Zainwestuj w krem z retinolem

Najważniejszym zadaniem retinolu jest stymulacja procesu odnowy komórek. Retinol spłyca zmarszczki, regenerować skórę, stymulować produkcję kolagenu. Witamina A przyspiesza złuszczenie martwych komórek naskórka, poprawia pracę gruczołów łojowych. Retinoidy rozjaśniają plamy hiperpigmentacyjne, są stosowane do pielęgnacji skóry z przebarwieniami słonecznymi i hormonalnymi. Retinol zawarty w kremie powinien pogrubić naskórek, pobudzić aktywność i wzrost fibroblastów (komórki tkanki łącznej wytwarzające włókienka białkowe budujące tkankę, np. w skórze), zwiększyć produkcję nowych włókien kolagenowych, zmniejszyć ilość komórek nieprawidłowych. Zadaniem retinolu jest również stymulacja produkcji kwasu hialuronowego w skórze właściwej i naskórku, którego ilość spada wraz z wiekiem i który jest odpowiedzialny za prawidłowe nawodnienie komórek skóry.

4. Pij wodę, odstaw colę

Słodkie soki i gazowane napoje - te napoje można sobie darować. W zamian lepiej sięgnąć po wodę mineralną i zieloną herbatę. Nie zapominaj o tym, że organizm, aby funkcjonował prawidłowo i nie odwodnił się, każdego dnia potrzebuje tyle płynów, ile traci, tj. około 2 litrów. Już niewielki niedobór wody objawia się przewlekłym zmęczeniem, bezsennością, pogorszeniem koncentracji, bólami głowy, przesuszeniem skóry. Pijąc wodę, rzadziej sięgamy po przekąski. Picie 2 litrów wody w ciągu dnia sprzyja odchudzaniu. Woda to składnik diety zapewniający wysokie tempo metabolizmu, odpowiada za szczupłą sylwetkę, płaski brzuch, wąską talię i ładną cerę.

5. Sen to młodość

Największe stężenie hormonu wzrostu (GH) jest wydzielane podczas snu, w ciągu dnia stężenia tego hormonu są niskie. GH to hormon niezbędny do wzrostu w okresie pourodzeniowym, ale nie tylko. U osób dorosłych również odgrywa bardzo ważną role. Jego brak prowadzi do obniżenia energii, depresji, zwiększenia otyłość brzusznej, zmniejszenia zdolność do wysiłków fizycznych. Niedobór hormonu GH prowadzi również do zaburzenia prawidłowego składu ciała. Kiedy brakuje nam snu zwiększa się ilości tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym obniżeniu masy tkanki beztłuszczowej i wody pozakomórkowej. Brak snu niekorzystne wpływa też na skórę, która staje się sucha, zmęczona, szara. Dawka zdrowego snu może okazać się lepsza od niejednego, drogiego kremu odmładzającego.

6. Nie jedź monotematycznie

Różnorodna dieta nie tylko świetnie wpływa na sylwetkę, ale również na stan skóry. Im bardziej twoja dieta jest zróżnicowana i zbalansowana, tym twoja skóra zdrowsza i jędrniejsza. Zadbaj o to, aby w twojej diecie znalazły się tłuste ryby (tuńczyk, łosoś), zielone warzywa (brokuły, szpinak, sałaty) orzechy i migdały. Pomiędzy posiłkami pij zieloną herbatę, ograniczaj cukier i alkohol.

7. Ćwicz według metody 3 x 30 x 130

Wysiłek fizyczny przyspiesza bicie serca, krew płynie żwawiej, dzięki temu skóra nabiera zdrowego koloru. Ruch jest skuteczny wówczas, gdy wykonujemy go systematycznie, intensywnie i w odpowiedniej dawce. Żeby zachować na długo dobrą kondycję, powinniśmy pamiętać o indeksie 3 x 30 x 130. To znaczy, że każdy powinien ćwiczyć co najmniej 3 razy w tygodniu przynajmniej przez 30 minut i podczas każdego z treningów tętno powinno wynosić ok. 130.

8. Odpoczywaj i nie denerwuj się!

Niestety stres przyspiesza starzenie się komórek. Jeśli potrafisz panować nad nerwami to...zrób to dla urody.