7 naturalnych sposobów na walkę z depresją

Chandrę łatwo pomylić z depresją. Jeśli masz wątpliwości, warto odwiedzić specjalistę. Dodatkowo w radzeniu sobie z brakiem poczucia sensu, sennością i bezsilnością mogą pomóc te metody.

Uzupełnij dietę o witaminy z grupy B

Witaminy z grupy B, w szczególności witamina B-12 wspomagają produkcję, derotoniny, dopaminy i epinefryny. Niski poziom tych związków chemicznych może być przyczyną depresji i złego nastroju.

Zgodnie z badaniami amerykańskiej organizacji non-profit, Mayo Clinic, na trudności z absorbowaniem witaminy b-12 są narażone przede wszystkim osoby starsze, wegetarianie i osoby z przewlekłymi chorobami, takimi jak np. celiakia.

Rozwiązaniem mogą być suplementy, ale o wiele efektywniejszą i zdrowszą metodą jest uzupełnienie diety o produkty bogate w witaminę D. To ryby (w szczególności makrela i tuńczyk), szpinak, papryka, chude mięso, jaja i mleko.

Dbaj o regularny sen

Depresja, jak nic innego, może skutecznie utrudnić wysypianie się. Co gorsze, niedobór snu może pogorszyć symptomy choroby.

Jak donosi serwis medyczny WebMD, warto wprowadzić do swojego stylu życia kilka drobnych zmian, właśnie w trosce o dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości snu.

Kładź się spać i wstawaj zawsze o tej samej porze. Unikaj drzemek w ciągu dnia. Przed snem wyłącz telewizor i wszystkie urządzenia elektroniczne takie, jak tablet, laptop i telefon.

Spróbuj czegoś nowego

Zdecydowana większość osób ma tendencję do popadania w rutynę. Szczególnie narażone są na to osoby cierpiące na depresję. W ich przypadku może być to związane z problemami z koncentracją i podejmowaniem decyzji.

Dlatego tak ważne jest, by odważyć się na spróbowanie czegoś nowego w swoim życiu. - Kiedy stoimy przed wyzwaniem, w naszym mózgu zachodzą pewne zmiany - mówi serwisowi WebMD Ian Cook, psychiatra i dyrektor programu naukowego poświęconego depresji na Uniwersytecie Kalifornijskim. -

- Podejmowanie nowych czynności podnosi poziom produkowanej dopaminy, co z kolei wiąże się z odczuwaniem przyjemności, radości, a także zdolnością nauki. - mówi Cook.

Obieraj drobne cele

Kiedy cierpisz na depresję, możesz czuć, że nie jesteś w stanie zrealizować niczego. Najdrobniejsze problemy urastają do ogromnej rangi, która paraliżuje inne działania. Pomóc może ustalanie drobnych celów.

Zacznij od drobnostek. Chociażby od codziennego mycia naczyń lub innych czynności, które nie sprawiają ci problemu.

W ten sposób, łatwiej będzie ci ustalić lekki do wykonania harmonogram, który oddzieli zlewające się z sobą dni tygodnia.

Ruszaj się

Według psychiatry i dyrektor programu naukowego poświęconego depresji na Uniwersytecie Kalifornijskim, regularna aktywność fizyczna wpływa na przestawienia umysłu do pozytywnego myślenia. Badania wykazały też, że uprawianie sportu poprawia pewność siebie.

Walcz z negatywnymi myślami

W walce z depresją, większość pracy odbywa się w naszym umyśle. Chodzi o zmianę sposobu myślenia. Osoby zmagające się z tą chorobą zwykle najgorszy bieg wydarzeń uważają za najbardziej prawdopodobny.

Pomocne będzie podejmowanie się tych czynności, które sprawiają przyjemność. Co jeśli nic nie wydaje się już być frajdą? Nie przestawaj próbować!

Nie porzucaj obowiązków

Starasz się odpocząć od życia i obowiązków, zarówno tych w domu jak i w pracy? Pozostawanie zaangażowanym, jak i posiadanie codziennych obowiązków, może powstrzymać rozwój choroby. Obowiązki sprzyjają wzmacnianiu i dają poczucie spełnienia.