Błyskawiczny relaks. Jak szybko dodać sobie energii?

.
Zielona herbata Zielona herbata Shutterstock.com

Wypij filiżankę zielonej herbaty

Zielona herbata to źródło witaminy A, B, B2, C oraz wiele minerałów i mikroelementów. To napój który obniża poziom cholesterolu, stymuluje krążenie krwi, chroni przed zawałem. Zielona herbata ma również silne działanie odprężające. W stresujących sytuacjach warto po nią sięgnąć. Wzmaga koncentrację i pobudza do działania. To od długości parzenia zielonej herbaty zależy czy chcemy pobudzić ciało i umysł do działania i wytężonej pracy czy wolimy się odprężyć. Relaksowi sprzyja dłuższe zaparzanie, przynajmniej 3 minuty. Warto zbadać o to, aby do parzeniu używać sypkich liści zielonej herbaty zamiast tej gotowej w saszetkach. Zielona herbata to napój zawierający antyutleniacze, dzięki czemu przeciwdziała wolnym rodnikom zwiększając szanse na przedłużenie młodości

Zwolnij oddychanie

Bo-Tau - skrót od angielskich słów Breath Optimised Transformational Unblocking - to technika oddychania spopularyzowana na Zachodzie przez dr Davida Lewisa. Kiedy się denerwujemy lub kiedy się czegoś obawiamy zaczynamy szybko oddychać i zaburzamy naturalny rytm oddychania, kiedy do krwi dostaje się tlen, dwutlenek węgla zamienia się z nim miejscami opuszczając krew i dostając się do pęcherzyków płucnych. Następnie dwutlenek węgla jest wydalany z płuc. Tlen musi dostawać się do krwi, a dwutlenek węgla ją opuszczać w regularnych odstępach czasu, aby organizm funkcjonował prawidłowo. Szybkie i nerwowe oddychanie obniża poziom dwutlenku węgla. Kiedy się denerwujemy zazwyczaj podczas jednej minuty wykonujemy około 14 nerwowych oddechów. Metoda Bo-Tau polega na tym, aby zwolnić oddychanie i zmniejszyć liczbę oddechów do trzech na minutę. Spróbuj wdychać powietrze przez pięć sekund, wstrzymaj oddech na kolejne 5 sekund i powoli, przez następne 10 sekund wydychaj powietrza. Czynność powtarzaj trzy razy. Dzięki temu serce przestanie szybko bić.

Jeszcze 10 lat temu Polacy deklarowali, że kochają się średnio 18 minut. Jeszcze 10 lat temu Polacy deklarowali, że kochają się średnio 18 minut. fot. shutterstock

Dotyk

O tym że seks odstresowuje wiemy od dawna. Jednak nie tylko podczas stosunku wytwarzamy więcej hormonów szczęścia. Przytulenie się do kogoś daje podobny efekt. Zgodnie z badaniami z uniwersytetu z Zurychu, aby zmniejszyć poziom hormonów stresu wystarczy przed zaśnięciem przytulić do bliskiej osoby na 10 minut. Masaż karku, całowanie się, trzymanie za rękę sprawiają że wydzielamy uspakajającą oksytocynę.

Żucie gumy Żucie gumy Pinterest.com

Żuj gumę

Według australijskiego profesora Andrew Scholey z uniwersytetu w Melbourne żucie gumy obniża poziom kortyzolu i redukuje stres. Scholey uważa że żucie przypomina nam o tak relaksujących chwilach jak jedzenie, według profesora im szybciej żujemy gumę, tym stajemy się spokojniejsi.

Rhodioli: złoty korzeń

Rhodioli to popularne na Syberii zioło zwane też złotym korzeniem. Od wieków stosowane w celu zwiększenia wydolności fizycznej, produktywności. To zioło leczy też zmęczenie, depresje, anemię, niepłodność, dolegliwości żołądkowo-jelitowe, infekcje i zaburzenia układu nerwowego. W górskich wioskach Syberii bukiet korzeni Rhodioli nadal daje się nowożeńcom aby zwiększyć ich płodność i zapewnić narodziny zdrowych dzieci. Wyciągi z Rhodioli zawierają adaptogeny, dzięki temu mają zdolność ochrony zwierząt i ludzi przed fizycznym i umysłowym stresem, toksynami i zimnem.

Więcej o: