7 kroków do smukłej sylwetki - łatwe?

Spośród 100 zaleceń, które sprawią, że powitasz lato smuklejsza, wybraliśmy te, które przyniosą natychmiastowy efekt!

Pij na zdrowie!

Szef kuchni i specjalista ds. żywienia Cheryl Forberg jest w swojej dziedzinie uznanym autorytetem z kilkoma książkami o żywieniu na koncie. Na swoim blogu opisała 100 zasad, które pomogą w osiągnięciu sylwetki gotowej na sezon bikini.

Jednym z wymienianych przez nią zaleceń jest regularne picie wody. Powinniśmy pić ok. 2 litrów dziennie, ale gdy jest gorąco i ćwiczymy, należy pić więcej. Woda nawilża organizm i chłodzi go. W czasie diety należy pić szklankę wody przed posiłkiem (żeby wypełnić żołądek) i po nim - zwłaszcza, jeśli wciąż czujesz się głodna. Pić możesz również soki warzywne i wyciskany z czerwonych grejpfrutów (chroni skórę przed słońcem, jest bogaty w antyoksydanty spowalniające procesy starzenia i ma mało kalorii).

Zachowaj rozsądek w domu

Jeśli jesteś na diecie, koniecznie usuń z kuchni niezdrową i kaloryczną żywność, która będzie cię niepotrzebnie kusiła w kryzysowych momentach. Cheryl Forberg zaleca także jedzenie pałeczkami - dzięki temu zabiegowi, będziesz jadła wolniej i za jednym razem brała mniejsze kęsy jedzenia. Forberg zaleca także prowadzenie dziennika, w którym będziesz zapisywała wszystko, co w danym dniu zjadłaś. Pozwoli Ci to unaocznić - ile i jakiego rodzaju produkty przyswajasz, często nawet nie zwracając na to uwagi. Forberg zaleca także, żeby przygotowywać wcześniej posiłki - wracając głodna z pracy, nie rzucisz się na byle co.

Jedz dużo błonnika

Forberg tłumaczy, że ważne jest jedzenie około 35 gramów błonnika dziennie. Produkty bogate w błonnik mają unikalne zdolności absorbowania wody dzięki czemu skutecznie wypełniają żołądek i sprawiają, że czujemy się syci. Dużo błonnika znajduje się w warzywach o intensywnym kolorze - szpinaku, dyni, awokado, pomidorach. Jak tłumaczy Cheryl Forberg gotowanie redukuje ilość błonnika, dlatego warzywa - podobnie jak makaron - powinny być podawane al  dente.

Na mieście jedz ostrożnie

Nie masz wpływu na to, jak przyrządzane są dania serwowane w restauracjach. Możesz jednak dokładnie się dopytać. Zamawiając sałaty poproś o podanie sosu osobno, jeśli porcja okaże się za duża, zabierz niedojedzoną część na wynos do domu. Forberg radzi, żeby wybierać dania, które są gotowane, przyrządzane na parze albo grillowane, a unikać wszelkich panierek i jedzenia smażonego. Trzymaj się z daleka od "czekadełek" - zazwyczaj są to pięknie pachnące białe bułeczki i paluszki chlebowe. Nie daj się także namówić na deser, w ostateczności spróbuj mały kawałek od osoby, z którą biesiadujesz.

Jak przetrwać sezon na grilla?

Późna wiosna i lato to ciężki czas dla osób na diecie. Okres ten obfituje we wszelkiego rodzaju uroczystości rodzinne i spotkania towarzyskie (komunie, wesela, grille, urodziny). Jak się ustrzec przed pokusami? Szerokim łukiem omijaj kaloryczne dania, sałatki tonące w majonezie i ciasta ze śmietaną i kremami. Zamiast nich wybierz kurczaka, indyka, ryby i dużo, dużo warzyw. Jeśli dałaś się skusić - nic straconego - przy najbliższej okazji poćwicz dłużej i intensywniej.

Panuj nad emocjami

Jeśli zdarza Ci się jeść z nudów, koniecznie unikaj sytuacji, w których jedzenie staje się rozrywką - radzi Cheryl Forberg. Ważne jest także pozytywne nastawienie - zamiast karać się dietą, nagradzaj swoje trudy i wysiłki. Nie ma jak motywacja - schudnę kilogram, w nagrodę pójdę do kina. Nagrody wcale nie muszą być bardzo drogie - wystarczy symboliczne docenienie i dalsza mobilizacja.

Nie żałuj białka

Cheryl Forberg radzi, żeby posiłki były bogate w białko. Jak tłumaczy, na diecie nie chodzi o to, żeby spalać mięśnie, ale tłuszcz - a białko to właśnie paliwo dla mięśni. Jedz więc chude mięso i wędliny oraz ryby. Wybierz jogurt grecki - nawet ten o zmniejszonej zawartości tłuszczu ma więcej białka niż zwykłe jogurty. Forberg radzi także, żeby nie kupować w ciemno wszystkich produktów oznaczonych etykietką "light", a uważnie wczytać się w ich skład i kaloryczność.