Wyjątkowe akcje społeczne, orężem do walki z rakiem

Zaskakują, edukują i łamią stereotypy o tym, że kobiety zmagające się z rakiem są smutne i nieatrakcyjne. Chorym dodają sił i nadziei, a zdrowym przypominają o tym, by się badać. Zobacz niezwykłe akcje i kampanie reklamowe, które zostały stworzone po to, by skutecznie walczyć z rakiem.
Gest wsparacia Gest wsparacia Fot. Vimeo.com

Gest wsparcia od przyjaciółek

Kiedy chory dowiaduje się o swojej diagnozie, czuje, że z chorobą tak naprawdę jest sam. Przyjaciółki, zmagającej się z rakiem piersi, postanowiły udowodnić jej, że się myli. Wszystkie z nich, zdecydowały się w wyjątkowo odważny sposób pokazać przyjaciółce, jak prawdziwie zaangażowane są w jej wspieranie.

Walka z rakiemGerdi McKenna (Fot. Kadr z vimeo.com)


Niezwykłe spotkanie koleżanek z Gerdi, która nie mogła powstrzymać łez, zostało nagrane i opublikowane w internecie. Film szybko stał się viralem, oglądanym przez miliony osób na całym świecie. Jeśli jeszcze nie widzieliście niespodzianki, zgotowanej chorej na raka przyjaciółce, zobaczcie koniecznie!

Łysa lalka Barbie Łysa lalka Barbie Fot. Facebook.com

Lalka Barbie bez włosów

W roku 2012, firma Mattel, producent lalek Barbie, zdecydował się wyprodukować model pozbawiony włosów. Lalki miały być nie tylko chwytem marketingowym, który podniósłby dyskusję na temat zachorowań na raka przez dzieci, ale i realną dla nich pomocą. Barbie bez włosów trafiły do onkologicznych szpitali dziecięcych w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Rzecznik prasowy firmy Mattel, Alan Hilowitz, w oficjalnym oświadczeniu firmy potwierdził, że wyjątkowe lalki otrzymają dziewczynki, które na skutek leczenia straciły swoje włosy.

Dziewczynka z lalką BarbieFot. Craig Rubadoux, Florida Today


Pomysł na łyse lalki Barbie to efekt oddolnej inicjatywy użytkowników serwisu społecznościowego Facebook.com. Stronę poświęconą apelowi, kierowanemu do producenta popularnych lalek w krótkim czasie polubiło aż 150 tys. użytkowników. Firma Mattel błyskawicznie odpowiedziała na prośbę zainteresowanych. Efekt to nie tylko same lalki, ale i dodatki takie, jak peruki, czapki, szaliki i inne dodatki, które pozwalają na doświadczanie zabawy modą przez chore nastolatki.

Główny przekaz, przyświecający firmie Mattel jest jednak inny. Zdając sobie sprawę z tego, jak ogromny wpływ na postrzeganie kobiecego piękna przez dziewczynki od zawsze miały lalki Barbie, producenci mają nadzieję, że wyjątkowa seria lalek pomoże chorym pacjentkom zrozumieć, że bez włosów nadal są wartościowe, kochane i piękne.

Superbohaterka Superbohaterka Fot. Maisa Chaves for DDB Mozambique

Superbohaterki też chorują!

Serią zjawiskowych ilustracji udowadnia to rysowniczka Maisa Chaves. Jej rysunki przedstawiają cztery popularne super bohaterki (postać "spokrewnioną" z komiksowym Hulkiem, czyli She-Hulk, Catwoman z Batmana, Storm z serii o X-menach, Wonder Woman oraz ), przeprowadzające samobadanie piersi.

Catwoman Catwoman (Fot. walyou.com)


Pytanie tylko, po co super bohaterki, o niezniszczalnych organizmach i radioaktywnej krwi w żyłach miałyby się badać? Ich rolą jest przekonanie kobiet do podjęcia walki z rakiem razem z nimi.

Wonder WomanWonder Woman (Fot. walyou.com)


Za sprawą ich supermocny, słowa bohaterek mają szansę dotrzeć do komiksowych geeków i wszystkich tych, których fascynuje popkultura i sama kultura masowa.

StormStorm (Fot. walyou.com)

Fot. Youtube.com/DCMFCanada Fot. Youtube.com/DCMFCanada Dear 16-year-old Me

"Dear 16-year-old Me"

Spot, w którym osoby, dotknięte chorobą raka skóry (melanoma), opowiadają o swojej historii, zwracając się do siebie w wieku 16 lat poruszy każdego. Każdemu z nas zdarza się bagatelizować problem lub nie wykonać badania. Szczególnie wtedy, gdy jest się nastolatkiem. Bohaterowie spotu przekonują młodych siebie, by nie popełniali tego błędu. Dla nich jest już oczywiście za późno. Dla innych jeszcze nie.

Zagrożenie zachorowania na złośliwego raka skóry dotyczy każdego z nas, dlatego powinniśmy pamiętać o kontrolowaniu pieprzyków i znamion oraz konsultować je z lekarzem. To przekaz twórców filmu - organizacji The David Cornfield Melanoma Fund.

Kampania społeczna Kampania społeczna "Zbieramy na cycki i dragi" Fot. Materiały prasowe Rak'n'Roll

"Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi"

"Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi" to hasło kampanii, które niecałe dwa lata temu przekonywało do przekazywania 1% podatku na działalność statutową Fundacji Rak'n'Roll Wygraj Życie. Założycielką fundacji zajmującej się wsparciem chorych, społecznymi akcje świadomościowymi i organizacją warsztatów edukacyjnych, założyła Marta Prokopowicz (na plakacie, po prawej stronie).

Przewrotne hasło i plakat były dziełem agencji Euro RSCG 4D. Reklama miała przeciwstawiać się smutnej i przygnębiającej komunikacji, towarzyszącej zwykle tego typu akcjom. Pozytywny przekaz sprawił, że kampania podbiła serca internautów i nie tylko. Do dziś jest też uznawana za jedną z lepszych kreacji tego typu.

Okładka albumu Okładka albumu "Pier(w)si w Polsce" Album

"Pier(w)si w Polsce"

"Pier(w)si w Polsce" to album wydany w 2010 roku, zawierający prawie 200 fotografii 44 polskich gwiazd. Zdjęcia autorstwa Rafała Olejniczaka promowały profilaktykę raka piersi. Na udział w odważnej sesji i wystąpienie topless przed aparatem zgodziły się m.in. Sylwia Gliwa, Martyna Wojciechowska, Beata Tadla, Dorota Welman, Hanna Bakuła i Krystyna Czubówna. Dzięki tym nazwiskom o akcji w mediach było naprawdę głośno. To sukces, bo wiele kobiet w Polsce nadal bagatelizuje nie tylko zagrożenie chorobą, ale nawet same wyniki badań.

Walka z rakiem piersi Walka z rakiem piersi Fot. Indiegogo.com

Fotografie na cześć wygranej walki

Kobietom, które wygrały walkę z rakiem, postanowiła pomóc Lisa Reilley, fotografka z Los Angeles. Lisa wraz z Sarah Amento, która pokonała raka piersi w 4. stadium, postanowiły zorganizować sesję podwodnych zdjęć dla amazonek, które ogromnym kosztem pokonały chorobę. Determinacja, z jaką walczyła Sarah, do udziału w sesji zachęciła inne kobiety. Wspólne przedsięwzięcie pokazało światu, że rak nie definiuje chorego, a ciało, choć jest inne, można zaakceptować na tyle, by się go nie wstydzić.

The Survivor Campaign (Indiegogo Pitch) from D'arby Rose on Vimeo.