Boisz się, że z postanowień noworocznych znowu nici? Zacznij pomału! [5 KROKÓW]

Gdy spis noworocznych postanowień jest tak długi, jak lista przedświątecznych zakupów, ciężko dotrzymać choć części z obietnic, a większość z nich, już w styczniu idzie w niepamięć. Oto lista wskazówek przygotowanych przez ekspertów Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego, dzięki którym łatwiej będzie zmienić swoje życie na lepsze.
Postanowienia noworoczne Postanowienia noworoczne fot. flikr.com, Kat

Zacznij pomału

Kobieca strona Gazeta.pl - Polub nas!

Obieraj takie cele, które są możliwe do zrealizowania. Przykładowo, gdy aby zrzucić zbędne kilogramy, masz zamiar regularnie ćwiczyć, zamiast codziennego treningu zaplanuj trzy lub cztery wizyty w siłowni tygodniowo. Jeśli chcesz zdrowo się odżywiać, nie traktuj swojej diety jako formy kary. Spróbuj zastąpić słodki podwieczorek mniej kalorycznym posiłkiem, który także będzie smaczny, jak pyszna owocowa sałatka, czy apetyczny jogurt.

Nowe Charaktery już w sprzedaży! W numerze m.in.:

* czy naprawdę można wymyślić siebie od nowa? ? zastanawia się prof. Łukaszewski

* dlaczego boimy się bliskości i jak sobie poradzić z tym lękiem

* na czym polega współuzależnienie

* skąd się bierze kreatywność

Nowe Charaktery - pismo do pomyślenia. Polecamy!

Nowy numer w wybranych punktach sprzedaży dostępny jest także z książką Hanny Hamer pt. "Dary od ludzi". Niezwykła, osobista historia o ludziach, których codziennie spotykamy na naszych drogach... Idealna lektura na długie, zimowe wieczory.

Charakteryfot. okładka Charakterów

Skupienie jest najważniejsze Skupienie jest najważniejsze fot. flikr.com, Dimitris Kalogeropoylos

Skoncentruj się na jednym celu

Niezdrowe nawyki kształtują się na przestrzeni wielu miesięcy. Nic więc dziwnego, że zastąpienie ich tymi zdrowszymi, także wymaga czasu. Nie daj się przytłoczyć myślom krążącym wokół tematu, jak wiele jeszcze powinieneś zmienić. Zamiast tego, w danym czasie pracuj tylko nad jednym, konkretnym, wybranym celem.

Rozmowa Rozmowa fot. flikr.com, Jean-Pierre Declemy

Rozmawiaj z innymi o swoich planach

Mów o swoich przeżyciach rodzinie i przyjaciołom. Palenie rzucaj razem ze współpracownikami, a zbędne kilogramy trać podczas grupowego treningu. Gdy będziesz miał kogoś, z kim będziesz mógł dzielić się swoimi sukcesami i zmaganiami, podróż do celu będzie o wiele łatwiejsza i mniej uciążliwa.

Perfekcyjność Perfekcyjność fot. flikr.com, Reiner Girsch

Nie wymagaj od siebie zbyt wiele

Doskonałość jest nieosiągalna. Pamiętaj, że drobne potknięcia w drodze do celu są czymś zupełnie naturalnym i akceptowalnym. Nie poddawaj się całkowicie tylko dlatego, że złamałeś przyrzeczenie i nie mogąc się powstrzymać, zjadłeś ciastko, lub gdy z powodu innych zajęć, przez cały tydzień nie odwiedzałeś siłowni. Ze świadomością, że każdy ma swoje wzloty i upadki, łatwiej będzie ci się podnieść po porażce i ponownie stanąć do walki

Pomoc Pomoc fot. flikr.com, GotCredit

Poproś o pomoc

Wsparcie bliskich, którzy dbają o ciebie i wysłuchają twoich zwierzeń sprawi, że będziesz w stanie lepiej znosić stres spowodowany codziennymi zmaganiami i trudnościami. Jeśli nie potrafisz sam poradzić sobie ze zmianą swojego zachowania lub stylu życia, a czujesz, że jest to niezbędne, nie bój się także skorzystać z pomocy profesjonalisty. Psycholog lub terapeuta pomoże ci sformułować cele w taki sposób, aby były dla ciebie osiągalne, a zarazem, krok po kroku prowadziły do zrealizowania upragnionych planów.