Co jest teraz modne? Eksperci: "Na pewno nie minimalizm!"

Dlaczego modne są lata dziewięćdziesiąte? Bo to czas młodości osób, które teraz są najwdzięczniejszymi konsumentami i siłą nabywczą. Specjaliści od mody, designu i zapachów podsumowują, co jest teraz na topie.

Ekologia i świadomość

Pretekstem do rozmowy na temat trendów było spotkanie zorganizowane przez markę Gatta z okazji warszawskiej odsłony instalacji Gatta Intymnie (wolnostojący pawilon zaprojektowany przez Jadwigę Husarską w CH Blue City). Co na temat mody, designu i trendów mieli do powiedzenia zaproszeni prelegenci: projektantka Jadwiga Husarska, dziennikarz modowy Michał Zaczyński, blogerka pisząca 'O modzie subiektywnie', Victor Kochetov założyciel Mood Scent Baru.

Michał Zaczyński, dziennikarz:


W modzie bardzo silnym trendem jest teraz zaprzeczenie minimalizmu. Bardzo ważny i widoczny jest też trend i kierunek eko. Technologia w służbie ekologii, to że mamy materiały, które szybko się rozkładają w ziemi. Wszelkie firmy realizują teraz bardzo duże projekty, dzięki którym planeta będzie trochę bardziej czystym i przyjemniejszym miejscem.

Powroty i nostalgia

Harel, blogerka 'O modzie subiektywnie':

Najmodniejsze w tym momencie, zarówno w modzie, jak i muzyce są powroty i nostalgia. Nie wstydzimy się tego, że wracamy, że nosimy to, co w latach 90'. Podobnie jest z muzyką. Silnie wróciły ostatnio lata 80' i 90', ale też 70'. Elektronika, funkowe brzmienia. I nagle to zyskuje nowy wymiar. Podobnie jak moda vintage. To już nie są przykurzone starocie, ale filozofia, że nie kupujemy nowego, działamy ekologicznie, cenimy recykling. Zatem powroty do przeszłości obserwuje się teraz bardzo silnie.

Autentyczność, kicz, kolory

Jadwiga Husarska, projektantka:

W designie modna jest autentyczność. Klasyka wraca i zawsze będzie. Ona jest ponad modą. Przez ostatnie lata modne było eko i naturalne materiały. Teraz na topie jest kicz, żywe kolory i wzory. Pojawiają się one w tapicerkach mebli, ale też reklamie, czy wszystkich innych elementach, gdzie design jest obecny.

Coś innego - seksownego

Victor Kochetov, założyciel Mood Scent Baru:


W perfumach modny jest psychologiczny aspekt. Najczęściej wybieramy perfumy, używając których czujemy się seksownie. To bardzo istotny element. To kiedy i dzięki czemu czujemy się seksownie dla każdego z nas znaczy coś innego, a także oznacza inny zapach. I to jest teraz najmocniejszy trend.