Modowe magazyny prześcigają się w zaskakiwaniu, szokowaniu i kreowaniu. Wiąże się to ze zmieniającą się co numer paradą trendów i kodów kulturowych. Dopiero co twarzami sezonu była Lara Stone i model o kobiecej urodzie Andrej Pejic. Później pojawiły się bardzo młodziutkie muzy jak Haille Steinfeld czy Jennifer Lawrence, ale gdy i one znudziły się czytelnikom, przyszedł czas na bardziej abstrakcyjne pomysły. Jak choćby wspomniana Smerfetka.
Przedsięwzięcie jest pomysłem dyrektor Bazaar ds. projektów specjalnych Laury Brown i zbiega się z premierą pełnometrażowego filmu o Smerfach, w którym głosu Smerfetce użycza Katy Perry.
Smerfetka prezentuje w magazynie najgorętsze modowe dodatki sezonu ? buty, torebki, kapelusze i biżuterię od: Dolce & Gabbana, Marca Jacobsa, Lanvin, Louis Vuitton.
To nie pierwszy raz, gdy ?Harper?s Bazaar? romansuje z kreskówkami. W 2009 roku magazyn przygotował w Paryżu sesje z Lindą Evangelistką i całą rodziną Simpsonów z ?The Simpsons?. Marge Simpson pozowała nawet z kreskówkowymi wersjami Karla Lagerfelda, Donatelli Versace czy Jeana Paula Gaultiera.