- Najpierw nieco nieufnie, potem, gdy okazało się, że kamuflaż był skuteczny i co ważne miał także walory lecznicze, mój chłopak przekonał się do kolorowego korektora antybakteryjnego - opowiada Małgorzata, dziewczyna Maćka.
Maciek prawdopodobnie nie przekonałby się do "tapety" - jak to określił - na twarzy, gdyby życie, a właściwie ogromna czerwona krosta na czole, nie postawiła go pod ścianą. Zwłaszcza, że dzień, w którym się pojawiła był arcyważny. Maciek miał być wtedy świadkiem na ślubie swojego przyjaciela. Nieco załamany zwrócił się do Małgosi po pomoc. A ta sięgnęła po sposób przetestowany już wielokrotnie w równie dramatycznych warunkach. - Na puder - nawet transparentny dla zmatowienia błysku na twarzy się już nie zgodził - wtedy było jeszcze na ten krok za wcześnie - dodaje Gosia.
Znam co najmniej trzech mężczyzn, którzy z ogromnym zainteresowaniem przyglądali się kremom BB. Preparaty mają dodatek pigmentów i wyrównują koloryt skóry, dodają jej blasku, ale nie są fluidem ani podkładem, tylko kremem właśnie.
Żona jednego ze wspomnianych trzech zorientowała się, że jej mąż eksperymentował z zawartością tubki BB, kiedy na koszulce przy ściągaczu przy szyi zobaczyła delikatne beżowe smugi. Okazało się, że to nie dowód jego niewierności, tylko działalności kosmetycznej. Specjaliści od marketingu twierdzą, że do większej obecności kolorowych kosmetyków dla mężczyzn należy się przyzwyczaić - coraz więcej firm kosmetycznych będzie wprowadzało produkty dla panów.
W tym miesiącu do oferty "kolorówki" Marca Jacobsa dołączyły produkty dla panów. Jacobs zapewnia, że wszystkie je sam bardzo dokładnie przetestował - a zwłaszcza korektor pod oczy oraz pomadkę do ust.
Zdaniem projektanta w zapanowaniu nad nieładem w brwiach pomoże specjalna żelowa odżywka, która zmiękcza włoski i pomaga w ich uczesaniu i uładzeniu. Pachnąca miętą szminka pielęgnacyjna nawilża spierzchnięte usta, a jak w krótkim filmie prezentującym premierowe kosmetyki zapewnia Jacobs - to ważne, żeby mieć miękkie nawilżone usta - zwłaszcza, kiedy chcemy całować się z osobą, którą kochamy.
W kolekcji znalazła się także paletka cieni do oczu z siedmioma odcieniami oraz bronzer - dla bardziej odważnych i kosmetycznie wyemancypowanych mężczyzn. Kosmetyki kosztują od 17 do 37 funtów i można je kupić w wybranych salonach sieci Sephora oraz butikach projektanta w Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie.
Na polskich stronach perfumerii internetowych nie ma podziału kosmetyków do makijażu na produkty dla mężczyzn i kobiet. Nie liczy się płeć użytkownika, tylko przeznaczenie specyfików, ewentualnie część twarzy, której upiększeniu mają służyć.
To się może zmienić - kolorowe kosmetyki są coraz bardziej oswajane, a estetyka ich opakowań - tak jak w przypadku kosmetyków pielęgnacyjnych powinna się różnić - złoto-różowe puzderka w przypadku mężczyzn odpadają, minimalizm i elegancja - są przez nich mile widziane.
W brytyjskich domach handlowych mężczyźni są zachęcani do używania przeznaczonych dla nich kosmetyków, zamiast podbierania preparatów partnerkom. Zainteresowanie takimi produktami rośnie - w sieci Debenhams o 24 procent w porównaniu z zeszłym rokiem.
Idąc w ślady Marca Jacobsa już niebawem własną ofertę kosmetyków kolorowych dla mężczyzn zaprezentuje Tom Ford. Czyżby szykowała się prawdziwa rewolucja w kosmetyczkach?