Wytańcz sobie idealną sylwetkę!

Co roku wraz z pierwszymi oznakami wiosny powracają także nasze kompleksy, chcemy wyglądać atrakcyjnie i jak najlepiej przygotować się do nadchodzącego lata. Idealne kształty zagwarantują nam również wszelkiego rodzaju zajęcia taneczne.
taniec na rurze taniec na rurze fot. 123rf.com

Pole dacne

Tutaj najważniejsza jest rura. Pole dance to nowa forma fitnessu, elementy tańca erotycznego zostały odsunięte na dalszy plan. Nie jest on bowiem formą tańca zarezerwowaną tylko dla tancerek nocnych klubów i striptizerek. Najważniejszy jest tutaj aspekt sportowy. Pole dance płynnie łączy w jedno elementy: artystyczne, gimnastyczne i taneczne. Umożliwia on wykonywanie przeróżnych układów tanecznych od tych najprostszych po bardziej skomplikowane.

Oferta Partnera - Zamów dietę i schudnij na wiosnę

Marzena Barcik - Pole Dance Marzena Barcik - Pole Dance Marzena Barcik - Pole Dance

Pole dance

Pole dance, czyli taniec na rurze, wielu osobom kojarzy się przede z klubami dla panów, ale w wersji sportowej trafił pod dachy klubów fitness. Czego można się spodziewać i jak się przygotować na takie zajęcia? Przede wszystkim trzeba się odpowiednio ubrać. Kiedy kobiety dowiadują się, że konieczne są krótkie spodenki, zawsze pojawia się ta sama reakcja: ale ja mam cellulit. Odpowiadam, że ma go 99 procent kobiet i to nie powód, żeby nie przyjść na te zajęcia. To pierwsza z wielu barier, które pokazują, że kobiety mają gigantyczne problemy z akceptacją swojego ciała. Właśnie tego możemy się spodziewać na zajęciach z pole dance - pracy nad samoakceptacją" - tłumaczy Marta Majchrzak.

Żeby ćwiczyć pole dance, trzeba mieć bardzo silne mięśnie rąk i nóg Żeby ćwiczyć pole dance, trzeba mieć bardzo silne mięśnie rąk i nóg Fot. Patryk Ogorzałek / Agencja Gazeta

Pole dance

Podczas treningu angażowane są wszystkie grupy mięśni, wyrabia się siłę i wytrzymałość, a także poprawia koordynację. Na zajęciach kształtują się ramiona, uda i pośladki, prostuje kręgosłup. Mięśnie stają się bardziej elastyczne i giętkie, zmienia się sposób poruszania na bardziej seksowny. Warto pamiętać, że ćwiczenia wymagają siły, wytrzymałości oraz elastyczności. Tańcem Pole Dance chwali się wiele gwiazd, min.: Madonna, Kate Hudson, Cindy Crawford, Jessica Alba czy Demi Moore. Każda z nich przyznaje, że ćwiczenia przy rurce pozwalają im utrzymać zgrabną sylwetkę oraz doskonałe samopoczucie. Udział w zajęciach podnosi poczucie wartości, świadomości własnego ciała oraz dodaje pewności siebie. Poza tym muzyka i kobiece towarzystwo mogą sprawić zwyczajnie dużo frajdy. Wbrew wyobrażeniom to zajęcia dla każdego bez względu na wiek, płeć czy rozmiar. Zajęcia cieszą się coraz większą popularnością.

Zumba

Zumba to zainspirowana latynoskimi rytmami fuzja tańca i aerobiku. Zumba jest bardzo innowacyjnym systemem fitness, który poprzez świetną zabawę kształtuje naszą sylwetkę, dba o naszą kondycję, a przede wszystkim napawa nas optymizmem i wprawia nas w świetne samopoczucie, które zostaje na długo, długo poza zajęciami.

Zumba

Proste kroki taneczne, świetne kombinacje ruchów i motywująca muzyka stwarza atmosferę świetnej imprezy i totalnie porywa do zabawy. Bardzo dynamiczna i ekscytująca kombinacja rytmów latynoskich i międzynarodowych, tj. merengue, salsa, cumbia, reggaeton, flamenco, samba, taniec brzucha, cha-cha, rumba, twist .... i wiele innych.

streching streching shutterstock

Power combo

To jeden z programów treningowych, łączących ćwiczenia aerobowe wraz ze strechingiem. Praca nad ogólną wytrzymałością naszego ciała, kondycją fizyczną oraz elastycznością mięśni to kwestia priorytetowa tych zajęć. W ciągu sześćdziesięciu minut używane są wszystkie grupy mięśniowe, co skutecznie poprawia naszą sprawność ruchową. Z perspektywy zdrowotnej trening ten nie tylko wzmacnia mięsień sercowy i obniża poziom tłuszczu znajdujący się we krwi, ale ma także bardzo dobry wpływ na pracę układu oddechowego oraz krwionośnego.

Więcej o: