Latem poczuj się lekko

Diety mają to do siebie, że skutecznie na nich chudniemy, ale też, kiedy je kończymy, szybko nadrabiamy stracone kilogramy. Co możesz zrobić, aby poczuć się lepiej we własnej skórze? 
Ćwiczenia Ćwiczenia shutterstock

Więcej ruchu

Jeśli do tej pory na gimnastykę poświęcałaś półtorej godziny tygodniowo przez najbliższe dwa tygodnie postaraj się podwoić ten czas. Do regularnych ćwiczeń dodaj basen lub dodatkowe zajęcia z aerobiku. Teddy Bass, trener hollywoodzkich gwiazd swoim podopiecznym doradza, aby ćwiczenia dzielić na dwie grupy: poranne i wieczorne. Według Bassa, waga szybciej spada, kiedy rano wykonujemy ćwiczenia kardio (20 - 30 minut na bieżni), a wieczorem np. jogging lub serię ćwiczeń odchudzających. Ćwicząc w ten sposób nie raz, a dwa razy dziennie pobudzamy metabolizm, a co za tym idzie, spalamy więcej kalorii.

Oferta Partnera - Zamów dietę i schudnij do Lata

wino wino shutterstock

Unikaj alkoholu

Zrezygnuj ze wszystkich napojów alkoholowych. Dwa tygodnie to nie wieczność. Odstawiając czerwone wino, piwo czy drinki pozwalasz wątrobie na odpoczynek. Rezygnując z procentów oczyszczasz organizm z toksyn i co ważne nie dostarczasz zbędnych kalorii. Alkohol tuczy, jest kaloryczny i utrudnia odchudzanie. Pod jego wpływem - nawet po małych dawkach - częściej sięgamy po niezdrowe przekąski. Dodatkowo alkohol obciąża układ trawienny, a w szczególności wątrobę, co utrudnia jej normalną pracę.

nabiał nabiał shutterstock

Odstaw ser i nabiał

Nie wszyscy dobrze tolerują nabiał i zawartą w nim laktozę. Mleko i sery mogą być odpowiedzialne za wzdęcia i bóle brzucha. Zastąp produkty mleczne sojowymi, zamiast po ciężkie żółte sery sięgnij po ryby i migdały.

brązowy ryż brązowy ryż shutterstock

Bez chleba

Nie tylko biały, ale też ten pełnoziarnisty i razowy chleb tuczy i powoduje nieprzyjemne uczucie wzdęcia. Pszenica i żyto, jęczmień i owies to zboża, które zawierają białko zwane glutenem. U niektórych osób gluten zwalnia przemianę materii i jest przyczyną tycia. Spróbuj zrezygnować z pieczywa na 14 dni, Chleb i bułki zastąp brązowym ryżem.

sól sól shuttesrtock

Odstaw sól

Czy często sięgasz po sól lub słone produkty? Sól zatrzymuje wodę w organiźmie, a to dodaje ci dodatkowej tuszy. Ograniczenie jej spożycia sprawi, że będziesz ważyć mniej, gdyż organizm uwolni się od "nadprogramowej" wody.

kolacja kolacja shutterstock

Ostatni posiłek

Spróbuj przez kilka dni jeść ostatni posiłek co najmniej 3 godziny przed snem. Niech to będzie coś lekkiego, niekalorycznego i łatwostrawnego. Jeśli wieczorem wykonasz serię ćwiczeń, a pójdziesz spać z pustym żołądkiem, twój organizm spali za każdym razem część tkanki tłuszczowej.

Więcej o:
Komentarze (2)
Latem poczuj się lekko
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: negra21

    0

    W jednych artykułach napisane ze jeść razowe pieczywo bo przyspiesza metabolizm a tu odwrotnie ...jeden z nich to wyraźnie bujda na resorach...po 2 tyg zacznie się znowu jeść pieczywo i jojo murowane!

  • bocken

    0

    Niektóre to takie bzdury ze aż szkoda gadać! Ja rozumiem gluten, ale w pieczywie pelnoziarnistym jest błonnik który działa jak miotełka dla jelit! Chodzi o to zeby go jeśc sporo mniej- zaleca się 2 kromki na sniadanie i tyle.
    Ryż tuczy tak samo jak pieczywo, też nei można go dużo jeśc! Zapomniał ktoś dodać że ryz brązowy i ryż basmati mają podobną kalorycznośc, więc nie tylko ciemny ryż jest dobry.
    Zapomnieliście też dodać, ze nie powinno się jeść dużo produktów z wysokim indeksem glikemicznym np. grochów i fasoli, kukurydza stanowczo niewskazana!
    A najgorsze co mozna zrobić to gotowana lub pieczona marchewka- zapycha jelita, wytrąca dodatkowe cukty i powoduje, że organizm chciałby jeszcze coś zjeśc zeby ją przepchnąc przez jelita.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX