Kaloryczne przekąski - czym je zastąpić?

.
fot. Shutterstock fot. Shutterstock fot. Shutterstock

Chipsy

Ciężko jest obejrzeć ciekawy film akcji bez ich pogryzania. Zamiast jeść kaloryczne i niezdrowe chipsy przygotuj sobie miks warzyw: sałatę lodową, cienkie słupki marchewki, selera naciowego i papryki. Mocno je dopraw i zabierz się do chrupania.

fot. Shutterstock fot. Shutterstock fot. Shutterstock

Słodkie ciasto

Masz ochotę na coś słodkiego? Zamiast ciasta przygotuj sobie inny deser: wymieszaj jogurt naturalny, maliny, banana, owoce suszone (rodzynki, śliwki suszone, morele) - wszystko według twojego gustu i smaku. Dzięki suszonym owocom deser będzie słodki i sycący.

fot. Shutterstock fot. Shutterstock fot. Shutterstock

Frytki

Tutaj najlepszym rozwiązaniem są frytki zrobione przez ciebie w piekarniku. Zamiast zwykłych ziemniaków użyj marchewki lub słodkich ziemniaków, które są bogate w witaminę A, C i B6.

fot. Shutterstock fot. Shutterstock fot. Shutterstock

Ciężki sos

Często to on znacznie podnosi wartość kaloryczną produktu. Dlatego dla pewności wykonaj go sama. Zamiast ciężkiej, słodkiej salsy użyj zwykłego keczupu lub pokrój i dopraw świeże pomidory. Zamiast ciężkich sosów na bazie majonezu możesz zrobić swój jogurtowy sos koperkowy lub czosnkowy: zmieszaj jogurt naturalny ze świeżym koperkiem (lub czosnkiem) i posiekanym ogórkiem, dodaj pieprzu i soli. W tym sosie maczaj przekąski do woli.

fot. Shutterstock fot. Shutterstock fot. Shutterstock

Skittles

Twoją słabością są słodkie kuleczki, albo oblane czekoladą chrupki? Zamień je na świeże owoce tj. winogrona, truskawki, czereśnie, śliwki lub owoce suszone - morele, śliwki, rodzynki.