5 nowości w fitnessie, których powinnaś spróbować!

Tradycyjny trening na siłowni nigdy cię nie pociągał, bieganie jest zbyt monotonne, nie jesteś świetnym pływakiem, a aerobik przejadł ci się do granic możliwości? Wypróbuj skuteczne i nowoczesne treningi, które podbijają kluby fitness!
Fot.AP/Matt Sayles Fot.AP/Matt Sayles Burleska nie tylko odchudza i modeluje sylwetkę, ale również pomaga zwiększyć świadomość własnego ciała, budując poczucie kobiecości. (Fot.AP/Matt Sayles)

1. Burleska

Kobieca strona Gazeta.pl - Polub nas!

Burleska to świetna zabawa, która pomaga spalić zbędne kalorie, wymodelować sylwetkę, poprawić również kondycję i koordynację ruchową. Poprzez zmysłowy taniec rzeźbimy ciało, kładąc szczególny nacisk na te partie ciała, które dla kobiet są najważniejsze - mięśnie nóg, pośladków, brzuch czy ramion.

Ale to tylko część zalet Burleski, ma ona bowiem o wiele więcej pozytywnych aspektów. Przede wszystkim taniec pomaga zwiększyć świadomość własnego ciała, budując poczucie kobiecości. Działa jak terapia eliminująca kompleksy, wydobywająca piękno, uczy poruszania się w zmysłowy i pewny siebie sposób.

Uczestniczki zajęć (skierowanych raczej do płci pięknej) uczą się różnych elementów tanecznej choreografii, która czerpie inspirację również z tańca nowoczesnego, jak Jazz czy Broadway. Podczas treningu pojawiają się także ćwiczenia wzmacniające i rozciągające.

Zobacz: ABC odchudzania: Ile kilogramów powinno się tracić podczas odchudzania i jak uniknąć efektu jojo? [ODPOWIEDZI LEKARZA]

Burleska to przyjemna aktywność i świetna zabawa dla każdego, niezależnie od wagi, formy i wytrenowania. Polecana wszystkim paniom - szczególnie tym, które wstydzą się własnego ciała.

Fot. pixabay.com Fot. pixabay.com Na zajęciach Bodycombat walczysz z niewidzialnym przeciwnikiem, wykonując rozmaite ciosy wywodzące się z różnych stylów walk. (Fot. pixabay.com)

2. Bodycombat

Bodycombat to trening interwałowy, odbywający się w grupach. Nie chodzi tu jednak o tradycyjne ćwiczenia, które kojarzą się z typowym treningiem jak przysiady, pompki czy brzuszki. Na zajęciach Bodycombat walczysz z niewidzialnym przeciwnikiem, wykonując rozmaite ciosy wywodzące się z różnych stylów walk - pchnięć i kopniaków. Wszystko w rytm energetycznej muzyki. Pomysłodawcą tej metody ćwiczeń jest Les Mills, który inspiracji poszukiwał m.in. w karate, taekwando, muay thai, kickboxingu, tai chi oraz kung fu.

Choć wydawać by się mogło, że ćwiczenia są skomplikowane i wymagają doskonałego przygotowania, trenerzy zapewniają, że każdy może wziąć w nich udział - niezależnie od tego, czy uczestnik miał wcześniej do czynienia z jakimkolwiek sportem walki, bez względu na jego kondycję i wagę. Tempo ćwiczeń dostosowuje się do własnych możliwości, a technika jest łatwa do opanowania. Warto dodać, że zajęcia są bezpieczne - nie mamy kontaktu fizycznego z druga osobą, ponieważ trenujemy bez realnego przeciwnika.

Zobacz: 9 skutecznych ćwiczeń na mięśnie brzucha [ZESTAWY NA 3 POZIOMY ZAAWANSOWANIA]

A zalety Bodycombat? Ten trening to świetny spalacz kalorii - nawet do 750 kcal w ciągu godziny, rzeźbi sylwetkę, wzmacnia mięśnie, poprawia kondycję i koordynację ruchową, zwiększa gęstość kości oraz wydolności serca i pojemność płuc. Działa pozytywnie na sferę psychiczną i dodaje pewności siebie.

Fot. pixabay.com Fot. pixabay.com Ćwiczenia z kettlebells dają dużo lepsze efekty niż trening z hantlami, ze względu na ich unikalne właściwości, m.in. przesunięcie środka ciężkości oraz nieregularny kształt. (Fot. pixabay.com)

3. Kettlebells

Zajęcia Kettlebells, to - jak sama nazwa wskazuje - ćwiczenia z wykorzystaniem Kettlebells, czyli żeliwnych odważników z uchwytem (przypominają czajnik). Choć samo narzędzie było już znane w XVIII i wykorzystywane podczas szkolenia jednostek wojskowych, teraz przeżywa prawdziwy renesans.

Trenerzy podkreślają, że ćwiczenia z kettlebells dają dużo lepsze efekty niż trening z hantlami, ze względu na ich unikalne właściwości, m.in. przesunięcie środka ciężkości oraz nieregularny kształt, zmuszający do większego wysiłku by utrzymać stabilizację. Są również lepszym rozwiązaniem niż ćwiczenia na maszynach w siłowni (maszyny izolują poszczególne grupy mięśni).

Dzięki pełnemu zakresowi funkcji trening z kettlebells pomaga osiągnąć więcej w krótszym czasie. Zajęcia łączą trening siłowy z treningiem kardio, szybko podnoszą tętno, silnie angażując jednocześnie mięśnie całego ciała. Pomagają w walce z utratą zbędnych kilogramów, budują mięśnie, poprawiają kondycję i kształtują sylwetkę.

Zobacz: Jak znaleźć czas na ćwiczenia? 5 skutecznych porad dla zapracowanych


Ćwiczenia z żeliwnymi obciążnikami gwarantują kompleksowy trening całego ciała dla każdej grupy wiekowej, bez względu na poziom zaawansowania i kondycji, ponieważ kettlebells są łatwe w użyciu, a wykonywane ruchy nie są skomplikowane. Warto jednak skorzystać z pomocy instruktora, zanim sami zabierzemy się ćwiczeń z "czajniczkami", ponieważ nieprawidłowa technika może wywołać kontuzje.

Fot.shutterstock Fot.shutterstock Aquacycling to trening prowadzony w wodzie, łączący elementy aqua aerobiku oraz ćwiczeń na rowerze stacjonarnym. (Fot.shutterstock)

4. Aquacycling

Kto powiedział, że skuteczny trening może być tylko na siłowni i w klubach sportowych? Jeśli szukasz aktywności sportowej, która daje efekty, a przy każdym treningu nie leje się Ci się pot z czoła, oto świetna alternatywa. Aquacycling, zwany również Aquabike, Aquaspinning lub Hydrospinning to trening prowadzony w wodzie. Łączy w sobie elementy aqua aerobiku oraz ćwiczeń na rowerze stacjonarnym.

Tym, co je wyróżnia na tle innych zajęć, oprócz oryginalnej formy, jest bezpieczeństwo - zajęcia skierowane są do każdego, nawet do osób w starszym wieku, ponieważ nie obciążają stawów. Z tego powodu często zalecane są również jako rehabilitacja.

Ich ogromną zaletą jest to, że podczas ćwiczeń nie towarzyszy nam uczucie gorąca; woda chłodzi i orzeźwia. Dzięki temu nie czujemy tak mocnego zmęczenia, mimo intensywnego wysiłku. A trening, choć wydawać by się mogło, że lekki i przyjemny, daje nieźle w kość. W ciągu 60 minutowych zajęć można spalić od 800 do nawet 1200 kcal.

Oprócz utraty zbędnych kilogramów i wysmuklenia ciała Aquacycling polepsza wydolność oddechową i kondycję fizyczną, zapobiega żylakom, korzystnie działa na układ krążenia, eliminuje cellulit i poprawia samopoczucie. A przy tym ile w tym dobre zabawy!

Zobacz: 7 prostych ćwiczeń dla kobiet kochających szpilki

Fot.shutterstock Fot.shutterstock Bokwa polega na wykonywaniu określonych ruchów składających się na tworzenie liter i numerów - pewnego rodzaju choreografii. (Fot.shutterstock)

5. Bokwa

Po cieszącej się ogromną popularnością Zumbie pojawia się jej największa konkurentka - Bokwa. Czym są zajęcia o tej tajemniczej nazwie? Trening Bokwa odbywa się w grupach przy energicznej muzyce pop, dance, latino, house - z afrykańskimi elementami. Polega na wykonywaniu określonych ruchów składających się na tworzenie liter i numerów - pewnego rodzaju choreografii. Nie jest to jednak trudny do opanowania układ wymagający wielu godzin nauki, nie ma też żadnego liczenia kroków. Już po kilku godzinach zajęć w pełni można cieszyć się znajomością "rysowanych" figur, doskonale się przy tym bawiąc i spalając sporo kalorii.

Zobacz: Jak zmienić nawyki żywieniowe? Praca nad własnym ciałem zaczyna się od zmian w mózgu

Jak zapewniają trenerzy, Bokwa jest dla każdego - niezależnie od sprawności fizycznej, wieku czy wagi; każdy podczas zajęć dopasowuje intensywność ćwiczeń do własnego poziomu. Jeśli jednak damy z siebie wszystko podczas godzinnych zajęć, możemy spalić ponad 1000 kcal.

Na zajęciach uczestnicy wytwarzają pewnego rodzaju energię grupową i wzajemnie się nią dzielą, dzięki czemu Bokwa to nie tylko rodzaj efektywnej aktywności fizycznej, ale również element pozytywnej terapii. Warto wybrać się na tego rodzaju zajęcia, wsłuchać się w swoje ciało i podążać za jego wskazówkami - włączając je do pracy i czerpiąc energię z tańca.

Kobieca strona Gazeta.pl - Polub nas!