Wielka afera marki H&M w Skandynawii: 8 twarzy modelek i jedno, to samo cia³o

Zdjêcia twarzy o¶miu modelek zosta³y umieszczone na... jednym ciele. Co wiêcej, nie jest to cia³o ¿adnej z nich - zosta³o ono w pe³ni stworzone w programie graficznym

W Polsce najnowsza świąteczna kolekcja bikini, której zakupu w wielu krajach możemy dokonać online na stronie www.hm.com, jest niedostępna (polska wersja strony H&M nie dysponuje usługą dokonywania zakupów online). Natomiast w krajach skandynawskich miała już swoją premierę. I tuż po niej wybuchł skandal. Gołym okiem można dostrzec, że aż osiem kobiet prezentujących stroje kąpielowe ma to samo ciało. Co więcej, okazało się, że nie jest to ciało żadnej z modelek. "Ciało idealne" zostało bowiem stworzone w programie graficznym.

Co na to H&M?

Hacan Andersson, rzecznik prasowy H&M w Szwecji, twierdzi, że nie ma to nic wspólnego z tym, iż ciała fotografowanych modelek nie nadają się do katalogu. Nie chodzi o pokazanie idealnego ciała, a rzeczy na nim prezentowanych. Tłumaczy, że przy produkcji sesji do katalogu online, ułatwieniem jest, gdy różne zestawy bikini umieszczane są na ciele stworzonym w programie graficznym. Jest to oszczędność czasu i pracy w post- produkcji. Modelki, które udostępniają swoje twarze, są świadome tego zwyczaju - dodaje Andersson.

Informacja ta wywołała w Skandynawii debatę publiczną. Wielu uważa, że branża modowa ponosi dużą odpowiedzialność za kreowanie ideału kobiecego ciała. A jeśli prezentuje się ciało, które stworzone zostało w komputerze, oznacza to, że podążać będziemy za ideałem, który nie ma odpowiednika w rzeczywistości...

Co o tym myślicie? Czy prezentowanie ubrań na fałszywym ciele rodem z Photoshopa jest w porządku w stosunku do klientów marki?

Wiêcej o: