Kanon biznesowego look'u rządzi się swoimi prawami, także w makijażu. Zapoczątkowali go Anglosasi. Im także, przypisuje się podział urody na 4 typy, nawiązujące do pór roku. Anglicy wymyślili podział makijażu na dwa trójkąty. Osobisty (od czubka nosa do zewnętrznych kącików ust), to makijaż koktajlowy, w którym akcent kładziemy na mocno zaznaczone usta.
Makijaż biznesowy natomiast wpisuje się w trójkąt menadżerski. Rozciąga się on, od czubka nosa do zewnętrznych kącików oczu. Tu najważniejszy jest fokus na podkreślone oko. - Dzięki temu łatwiej jest nam nawiązać kontakt wzrokowy z potencjalnym klientem bądź partnerem biznesowym - wyjaśnia Sergiusz Osmański, makijażysta.
1. Makijaż rozpocznij od rozprowadzenia podkładu, który powinien idealnie współgrać z kolorem naszej cery. Kosmetyk ten ujednolici skórę i zakryje niepożądane sińce lub wypryski. Musimy o tym pamiętać, gdyż zbyt ciemny fluid nie wygląda estetycznie. Następnie omieć twarz pudrem.
2. Teraz kolej na pomalowanie oczu. Nanieś na całość powieki jasny, beżowy cień.
3. Zewnętrzny kącik oka zaznacz mocniejszym brązowym cieniem, a na górnej powiece narysuj kreskę delikatnie brązowym eyelinerem.
4. Teraz czas na mocne wytuszowanie rzęs.
5. Kości policzkowe omieć brązerem, a uwypuklone miejsce podczas uśmiechu pomaluj różem zbliżonym do naturalnego odcienia rumieńców.
6. Na koniec usta pomaluj naturalną pomadką lub błyszczykiem np. w brzoskwiniowym lub beżowym kolorze.
Lubisz nasze artykuły? Zostań fanem i kliknij tutaj.
Szukasz więcej porad, kliknij tutaj.