"Na bogato" - przeglądając polską edycję Harper's Bazaar

Kilka miesięcy temu polubiłam fanpage polskiej edycji Harper's Bazaar na Facebooku, przez dwa tygodnie codziennie mijałam gigantyczną reklamę pisma po drodze do pracy, a i tak przegapiłam jego premierę. Z lekkim poślizgiem i po dłuższych poszukiwaniach magazyn kupiłam. O wrażeniach - bardzo subiektywnie.

Towar deficytowy

Kiedy już się zorientowałam, że pismo wyszło, poszłam je kupić. Cena - 11,90 zł - najwyższa wśród polskich luksusowych pism dla kobiet. Lepiej kupić w "zakładowym kiosku" gdzie przysługuje mi zniżka w wysokości 10 procent. Harper'sa w nim jednak nie było: - Wykupili, spóźniłam się - westchnęłam pod nosem. Moje rozczarowanie nie umknęło uwadze pani stojącej przy kasie, która przyznała, że "Bazaaru" w ogóle nie dostali: - Nie od nas zależy co firma kolportująca przywiezie. Nic to, szukam dalej. Mieszkam w centrum Warszawy i wracając do domu zajrzałam do trzech kiosków po drodze - w żadnym nie było premierowego numeru. Dopiero pod samym domem zaprzyjaźniona kioskarka wyciągnęła HB "spod lady" - mówiąc, że to ostatni.

Pierwsze wrażenie - bardzo sztywna okładka i taki jakiś bardziej kwadratowy format. Okładka - a na niej Małgosia Bela w kapeluszu Husseina Chalayana - śliczna. Została nawet wyróżniona przez "Daily Telegraph" i pokazana w zestawieniu 31 najlepszych marcowych okładek pism modowych.

 

Małgosia Bela - gwiazda okładki i sesji wewnątrz pisma. Fot. O.D

Kwestia ceny

Otwieram miesięcznik i na mniejszą skalę czuję się, jakbym przeglądała amerykańskiego Vogue'a - reklama, za reklamą, za reklamą. Wreszcie jest i wstępniak, z którego dowiaduję się od naczelnej pisma Joanny Góry, że polski Harper's Bazaar jest bez wątpienia najbardziej luksusowym magazynem o modzie . Szybko przekonuję się, że nie są to słowa rzucone na wiatr. W magazynie, który jest zdominowany przez modę, pokazywane są najbardziej luksusowe i okrutnie drogie marki.

Ponieważ w zagranicznych pismach modowych cena części z pokazywanych ubrań pozostaje tajemnicą (np. w przypadku Chanel, przy ubraniach tej marki "cenę podaje się indywidualnie") nie do końca zdawałam sobie sprawę, że np. bardzo piękna skądinąd czarna wyszywana spódnica od Ralpha Laurena ze str. 161 kosztuje 32.500 zł. Takich ubrań i dodatków - choć nieco tańszych - jest w piśmie wiele - zegarek Baume&Mercier (20.580 zł), top z wiskozy od Chanel (8.300 zł) czy torebka YSL (6.640 zł). Można oczywiście wyszukać i tańsze ubrania - np. etui na telefon z River Island (49 zł), top Oysho (69,90 zł) czy rękawiczki Wittchen (169 zł), dominują jednak rzeczy z bardzo wysokich półek. W pierwszym polskim numerze HB nie zabrakło projektów rodzimych designerów - co cieszy mnie bardzo. To ich kreacjom poświęcona jest cała sesja o tytule "Nasze najlepsze". Najlepsze, ale znowu nie należące do najtańszych.

 

Z prawej - czarna spódnica w cenie samochodu. Fot. O.D

Do oglądania

Harper's Bazaar ( prawidłową wymowę pisma najlepiej prezentuje szef jego działu mody Filip Niedenthal : wideo nr 3, 3:07 minuta) bardzo miło się ogląda. Do czytania jest nieco mniej i dość daleko miesięcznikowi do poziomu Pani czy Twojego Stylu , których dokładne przeczytanie potrafi zająć kilka dni. Podobały mi się jednak bardzo: materiał o Małgosi Beli (z osobistymi odniesieniami wspomnianego już wcześniej Niedenthala), opis dnia Toma Forda (mało śpi, często się kąpie, a podkładem w sztyfcie - za pomocą pędzelka tuszuje przebarwienia i cienie pod oczami ), a także rozmowa Ilony Rechnio z Jakubem Gierszałem, który wywiadów unika jak ognia i rozmówcą najłatwiejszym nie jest.

 

Jakub Gierszał - mówi i pozuje. Fot. O.D

Dzięki za newsa i oddech!

Z Harper'sa , a właściwie zamieszczonej w niej reklamie dowiedziałam się o Warsaw Film Festival , który odbędzie się 6-9 marca. Dzisiaj mam nadzieję zapolować na bilety na dwa dokumenty - jeden o Diane Vreeland, drugi o Vidal Sassoonie. Za to dziękuję, a także za to, że wreszcie moje oczy mogły odpocząć od gwiazd i gwiazdek - polskich i światowych. To było jak spacer po mieście pozbawionym reklam i billboardów.

Lubisz nasze artykuły? Zostań fanem i kliknij tutaj.

Polska edycja Harper's Bazaar...
Więcej o: