Kobieca strona Gazeta.pl - Polub nas!
ilustracja
Większość kobiet rozpoczyna planowanie zakupu od zorientowania się w obecnych trendach. W tym celu przeglądają one magazyny modowe, portale zajmujące się tematyką odzieżową oraz zdjęcia ulubionych gwiazd. Po wstępnym rozeznaniu zaczynają sprawdzać ofertę poszczególnych sklepów internetowych.
kobieta
Po wstępnym obejrzeniu asortymentu sklepów online kobiety zazwyczaj rozpoczynają porównywanie ich oferty. 70% z nich poszukuje dotąd aż znajdzie najkorzystniejszą cenę, na którą może sobie pozwolić.
ilustracja
Większość kobiet po wstępnym wybraniu kilku najładniejszych rzeczy wysyła je koleżankom z prośbą o wyrażenie swojej opinii. Niektóre kobiety link z ubraniem zamieszczają nawet na portalach społecznościowych (np. na Facebooku), aby poznać zdanie szerszej grupy odbiorców. Na taki krok decyduje się 10% kobiet.
ilustracja kobieta
Ten sposób jest najczęściej praktykowany przez kobiety w młodym wieku (16-34 lata). Zazwyczaj przeglądają one zdjęcia koleżanek na popularnych portalach społecznościowych (Facebook, Instagram), aby upewnić się, że nie kupią rzeczy podobnej do tej z garderoby koleżanki.
ILUSTRACJA
Okazuje się, że najbardziej znacząca dla kobiet jest opinia mamy, siostry lub najbliższej przyjaciółki. To ich zdanie może je odwieść lub przekonać do zakupu w największym stopniu. Jeśli otrzymują zielone światło zazwyczaj udają się do sklepu, aby dokładnie obejrzeć ubranie.
kobieta
Wyjście do sklepu odzieżowego to tak naprawdę końcówka procesu dokonania zakupu. Na przymierzanie ubrań decyduje się coraz mniej kobiet, ponieważ coraz popularniejsze stają się zakupy online. Wiele kobiet nawet jeśli udaje się do sklepu nie decyduje się na przymierzenie ubrań, a kupuje je z zamiarem przymierzenia dopiero w domu.
kobieta
Samotne wyjście na zakupy zazwyczaj wiąże się z potrzebą ponownego zasięgnięcia rady najbliższych osób. Aby upewnić się czy przymierzane ubranie wygląda dobrze 20% kobiet robi sobie w nim zdjęcie, które wysyła znajomym. Zazwyczaj po otrzymaniu aprobaty decydują się one za zakup ubrania.
kobieta
Badania wykazały, że nawet bardzo długie i skrupulatne planowanie zakupu w większości wcale nie gwarantuje satysfakcji - ponad połowa kobiet i tak nie jest zadowolona z właśnie kupionej rzeczy!