Kobieca strona Gazeta.pl - Polub nas!
Sterty pustych puszek, pety, rozbite butelki - tak niestety często wyglądają parki, skwery czy miejskie plaże w Polsce. Śmieci przybywa szczególnie latem, kiedy znużeni upałem ludzie chętniej przesiadują na świeżym powietrzu. Z tym zjawiskiem próbuje walczyć kampania "Love Sorry - Weź się pozbieraj", której pomysłodawcą jest Zbigniew Łowżył z KontenerART.
Poznaniacy zaczynają dbać o Wartę
Akcja jest odpowiedzią na problem, który pojawił się w kwietniu 2015 roku w Poznaniu. Radni miasta nie zgodzili się na wprowadzenie zakazu spożywania alkoholu na terenach przylegających do Warty. Kolejne upalne weekendy pokazały, że ludzie właśnie nad wodą szukają ochłody. Zamiast w barach, to właśnie tam umawiają się ze znajomymi i niestety śmiecą.
Weź się pozbieraj
Rada miasta postanowiła walczyć nadmiarem śmieci. Jednym z działań było zatrudnienie ekip sprzątających, które dbały o porządek nad Wartą. Drugim etapem jest właśnie kampania "Love Story - Weź się pozbieraj".
- Pomyśleliśmy, że do młodych ludzi, czy studentów, którzy najliczniej spędzają czas nad Wartą dotrze kampania, której elementem będzie właśnie film. Stąd pomysł na nasz spot - mówi Zbigniew Łowżył w rozmowie z tvp.info.
Spot "Love Story - Weź się pozbieraj" fot. screen youtube.com/channel/UCHzr1-_rAN29OpIsb1vCV9A fot. screen youtube.com/channel/UCHzr1-_rAN29OpIsb1vCV9A
Lepiej późno niż wcale
Spot pojawił się w sieci dopiero we wrześniu, czyli wraz z zakończeniem letniego sezonu. Pojawiają się głosy, że to dość późno, lepiej byłoby rozpocząć akcję na początku wiosny. Poznaniacy, którzy teraz chętnie udostępniają kampanię w mediach społecznościowych, mogą, wraz z nadejściem kolejnych ciepłych dni, nie pamiętać o dbaniu o czystość.
Spot "Love Story - Weź się pozbieraj" fot. screen youtube.com/channel/UCHzr1-_rAN29OpIsb1vCV9A fot. screen youtube.com/channel/UCHzr1-_rAN29OpIsb1vCV9A
To jeszcze nie koniec
We wrześniu i październiku w Poznaniu mają pojawić się także wolontariusze, którzy, osobom spędzającym czas nad rzeką, będą rozdawać naklejki z hasłem akcji - Weź się pozbieraj! Może te działania rozprzestrzenią się także w innych miastach i przyniosą pożądany efekt podczas następnego sezonu?