Kobieca strona Gazeta.pl - Polub nas!
Przyzwyczailiśmy się do czarno-białych sesji przedstawiających kobiety plus-size w bieliźnie, teraz czas na rozebranych, nieidealnych mężczyzn. Spot "Underwear for perfect men" - "Bielizna dla idealnego mężczyzny" jest odpowiedzią na wiele reklam takich marek jak Dove, Lane Bryant czy kampanię #ProjectWomanKind .
Jedna trzecia jest niezadowolona z wyglądu
Broniąc pełniejszych kształtów wszyscy skupili się na pokazaniu normalnych, nieidealnych, czasem pulchnych kobiet. Badania przeprowadzone przez TNS Sifo oraz Dressmann pokazały, że kompleksy wynikające z nieidealnej sylwetki nie są domeną wyłącznie pań. Aż jedna trzecia mężczyzn chciałaby zmienić coś w swoim wyglądzie.
fot. screen youtube.com/Dressmann Official
Normalny mężczyzna to nie David Beckham
Panowie, tak jak kobiety, także na co dzień mierzą się z licznymi oczekiwaniami. Media lansują ideał mężczyzny wyłącznie jako wysportowanego i smukłego trzydziesto-, czterdziestolatka. Kobiety są zachwycone, gdy z billboardów spoglądają na nich tacy przystojniacy jak: David Beckham, Kevin Hart czy Christiano Ronaldo. Natomiast panowie widząc w reklamach jedynie wyrzeźbione, umięśnione ciała dostrzegają mankamenty w swoim wyglądzie.
fot. screen youtube.com/Dressmann Official
#JustTheWayYouAre walczy z kompleksami
Panowie nie różnią się pod tym względem zbytnio od kobiet. Tak jak panie wpadają w kompleksy śledząc lansowany przez media wychudzony ideał kobiecego ciała, tak samo mężczyźni tracą poczucie własnej wartości, kiedy zewsząd otaczają ich reklamy przedstawiające ideał męskości.
Czarno-biała kampania pokazuje więc mężczyzn wielu narodowości, niskich i wysokich, o różnych typach budowy, starszych i młodszych, zupełnie łysych i bardzo owłosionych.
fot. screen youtube.com/Dressmann Official
Nie ma ludzi doskonałych
Knut Vidar Nilsen, dyrektor marketingu marki Dressmann, podkreślił w oficjalnym oświadczeniu jeszcze przed wyemitowaniem reklamy, że ich celem jest pokazanie, jak ograniczające jest przekonanie, że niektórzy są piękniejsi i bardziej normalni niż inni:
- Chcemy pokazać, że nie ma ludzi doskonałych, są tylko idealni mężczyźni. Podobnie jak wiele innych marek w biznesie modowym straciliśmy poczucie dla kogo pracujemy i tworzymy. Teraz chcemy znaleźć drogę powrotną. Chcemy wrócić do rzeczywistości i tworzyć ubrania dla ludzi. Chcemy wrócić do rzeczywistości.