3 nowe sylwetki lalki Barbie. Nie jest już perfekcyjna!

To przełomowy moment w 57-letniej historii Barbie - huczą serwisy modowe. Producent, firma Mattel, poszerza kolekcję Barbie Fashionistas o trzy nowe sylwetki: krągłą, drobną i wysoką. Na tym nie koniec. Oprócz figury lalki, można wybrać jej karnację, kolor oczu i włosów.

Kobieca strona Gazeta.pl - Polub nas!

Serię lalek Barbie Fashionistas 2016 wprowadzano etapami. Wczoraj, do standardowej, idealnej sylwetki dołączyły 3 nowe. Cała kolekcja to 6 karnacji, 19 kolorów oczu, 20 fryzur i różnorodne, codzienne ubrania. Cała seria to w sumie 28 postaci.

Lalka jak przyjaciółka

- To ważne, żeby Barbie różniły się wyglądem. Jak prawdziwi ludzie. - słyszymy w spocie reklamowym nowych lalek. Wszystko po to, by móc się z nimi utożsamiać: wybrać lalkę i ubrać ją tak, żeby przypominała mamę albo koleżankę.

  fot. kolaż kobieta.gazeta.pl, materiały prasowe Mattel Od lewej: sylwetka wysoka, krągła, drobna i pierwsza wersja Barnie z kolekcji Fashionistas, fot. kolaż kobieta.gazeta.pl/materiały prasowe Mattel

Jak Barbie zmieniała się przez lata?

Takie zmiany to nie do końca nowość, bo wygląd lalek firmy Mattel ewoluował przez lata zgodnie z przemianami społecznymi. Zmiany te, choć często zapóźnione, w narracji marketingowej niezmiennie celebrowane są jako przełom. I tak, w zeszłym roku Barbie po raz pierwszy stanęła na płaskim obuwiu, lalki mają już odmienne karnacje, mogą wykonywać różnorodne zawody.  Dziś czas na naturalne sylwetki.

Odpowiedzialność i sposób na marketing

- Uważamy, że ciąży na nas odpowiedzialność wobec dziewczynek i ich rodziców związana z propagowaniem różnorodnego pojmowania piękna - mówi Evelyn Mazzocco, wiceprezes oraz globalna dyrektor generalna marki Barbie. I choć paradoksalnie marce można zarzucać kreowanie tej odpowiedzialności, nie można jej odmówić innowacyjności.

Nad kolekcją Barbie Fashionistas 2016 pracował cały team specjalistów, a ich pracy można przyjrzeć się na stronie internetowej Barbie .

Zobacz wideo
Więcej o: