Kobieca strona Gazeta.pl - Polub nas!
Serię lalek Barbie Fashionistas 2016 wprowadzano etapami. Wczoraj, do standardowej, idealnej sylwetki dołączyły 3 nowe. Cała kolekcja to 6 karnacji, 19 kolorów oczu, 20 fryzur i różnorodne, codzienne ubrania. Cała seria to w sumie 28 postaci.
Lalka jak przyjaciółka
- To ważne, żeby Barbie różniły się wyglądem. Jak prawdziwi ludzie. - słyszymy w spocie reklamowym nowych lalek. Wszystko po to, by móc się z nimi utożsamiać: wybrać lalkę i ubrać ją tak, żeby przypominała mamę albo koleżankę.
fot. kolaż kobieta.gazeta.pl, materiały prasowe Mattel Od lewej: sylwetka wysoka, krągła, drobna i pierwsza wersja Barnie z kolekcji Fashionistas, fot. kolaż kobieta.gazeta.pl/materiały prasowe Mattel
Jak Barbie zmieniała się przez lata?
Takie zmiany to nie do końca nowość, bo wygląd lalek firmy Mattel ewoluował przez lata zgodnie z przemianami społecznymi. Zmiany te, choć często zapóźnione, w narracji marketingowej niezmiennie celebrowane są jako przełom. I tak, w zeszłym roku Barbie po raz pierwszy stanęła na płaskim obuwiu, lalki mają już odmienne karnacje, mogą wykonywać różnorodne zawody. Dziś czas na naturalne sylwetki.
Odpowiedzialność i sposób na marketing
- Uważamy, że ciąży na nas odpowiedzialność wobec dziewczynek i ich rodziców związana z propagowaniem różnorodnego pojmowania piękna - mówi Evelyn Mazzocco, wiceprezes oraz globalna dyrektor generalna marki Barbie. I choć paradoksalnie marce można zarzucać kreowanie tej odpowiedzialności, nie można jej odmówić innowacyjności.
Nad kolekcją Barbie Fashionistas 2016 pracował cały team specjalistów, a ich pracy można przyjrzeć się na stronie internetowej Barbie .