Reklama pełna krwi? Obejrzano ją już ponad 1,5 miliona razy. Finał was zaskoczy [WIDEO]

Dynamiczna muzyka, wysportowane dziewczyny, brutalne dyscypliny, no i mnóstwo krwi - czy to reklama jakiejś marki? Nie! Tu chodzi o menstruację.

Krótkie wideo "Krew" (ang. "Blood") zostało wyświetlone na Youtubie już blisko 1,5 miliona razy. Dlaczego zdobyło tak dużą i wciąż rosnącą popularność? Ukazało miesiączkowanie w zupełnie nowym świetle, jako przeciwnika, którego można pokonać.

"Żadna krew nie może nas powstrzymać"

Inicjatywę podjęła Bodyform, jedna z głównych brytyjskich marek produkujących podpaski i wkładki, które mają różnorodny kształt i przeznaczenie. W ofercie firmy znajdują się zarówno produkty odpowiednie zarówno przy intensywnym, jak i słabym krwawieniu; dopasowane są do uprawiania sportu albo siedzącego trybu życia. Są modele i do stringów, i do gaci "po babci".

Hasło kampanii, którą promuje wideo "Krew", to "Nieważne, kim jesteś - nie daj się stłamsić miesiączce. Okres nie może powstrzymywać nas od bycia w formie". Inny przewijający się slogan to "Żadna krew nie może nas powstrzymać" ("No blood should hold us back").

 

"Żyj bez strachu"

Wideo jest piękne, ale trudno użyć do jego opisania słowa "ładne". Przez ponad minutę widać na nim dziewczyny, które trenują sporty nieco wykraczające poza kobiecą normę - boks, kolarstwo ekstremalne, rugby, wspinaczkę, skateboarding. Pojawia się także balet, ale nie w typowej, uładzonej formie. Pokazane są zmacerowane, zakrwawione stopy tancerki.

 

Główną bohaterką filmiku jest właśnie krew. Dziewczyny co i rusz upadają, otrzymują ciosy, kaleczą się. Mimo tego chwilę później stają na nogi, ocierają krew i kontynuują to, co zaczęły.

Krew występuje tu jako symbol miesiączki, która zwykle oznacza dla nas, kobiet, przerwę w jakimkolwiek wysiłku fizycznym. Wmawiamy sobie, że nie możemy pójść na basen, na rower, pobiegać. Bodyform chce zmienić to nastawienie i nakłonić odbiorczynie do swojego kolejnego hasła, czyli "życia bez strachu" ("live fearless").

Rycerka na białym koniu

W wideo pojawia się również kobieta z mieczem, odziana w skóry, na białym koniu. Emanuje z niej siła i odwaga - postać przekonuje do przekraczania granic i łamania stereotypów.

Red.Fit, czyli Czerwona.Sprawność

Na stronie kampanii dostępne są porady i informacje o tym, co robić w różnych fazach cyklu, by pozostać pełną energii, zdrową i usatysfakcjonowaną kobietą. Kampania została nazwana "Red.Fit", czyli "Czerwona.Sprawność".

Cykl został tu podzielony na cztery części - krwawienie, szczyt, spalanie i walkę (ang. bleed, peak, burn, fight). Każda z faz ma przypisane do siebie odpowiednie ćwiczenia (podczas krwawienia, na przykład, dobrze jest delikatnie się rozciągać), korzystny sposób odżywiania (w czasie "szczytu" warto jeść dużo węglowodanów i białek) oraz triki motywacyjne.

Jednym słowem - wideo "Krew" ma nas przekonać do pokonania strachu i uprzedzeń, współpracy ze swoim ciałem, wykorzystywania jego możliwości. Kampania Bodyform w bezpośredni sposób mówi o kobiecej fizyczności i zachęca do jej odkrywania. I, co najważniejsze, uczy, jak o tę kobiecość dbać.

To także może cię zainteresować:

 

 

 

Więcej o:
Weź udział w dyskusji:
Reklama pełna krwi? Obejrzano ją już ponad 1,5 miliona razy. Finał was zaskoczy [WIDEO]
Aby skomentować ten i inne artykuły zapraszamy na forum.gazeta.pl