"Partner cię nie zauważa? Kup latarenkę na świecę bryłową". Ikea rozpoczęła zabawną kampanię reklamową

Kupujemy rzeczy? Raczej rozwiązania życiowych problemów. Ile ich jest, najlepiej wie wyszukiwarka Google. A doskonale zrozumiała to IKEA.

Wchodzimy na stronę Ikearetailtherapy.com a tam, zamiast szwedzkich nazw produktów, znajdujemy tajemnicze frazy: "mój chłopak mnie nie zauważa", "dzieci mnie nie słuchają lub "jak stworzyć szczęśliwy związek".

O co chodzi? Szwedzka agencja reklamowa Åkestam Holst wybrała najczęściej wpisywane do wyszukiwarki Google pytania, a następnie dopasowała do nich poszczególne przedmioty marki Ikea. 

Masz problem? Praska do czosnku i mikrofalówka pomogą

A dopasowania bywają naprawdę zabawne i pomysłowe. Np. wyciskacz do czosnku nazwano "jak pokazać, że nie jestem zainteresowany/a", a mikrofalówkę - "moja mama nie umie gotować". Takich smaczków jest tam kilkadziesiąt i każdy wymusza choć cień uśmiechu.

Jak tłumaczy Magnus Jakobsson, dyrektor kreatywny Åkestam Holst, produkty Ikea są „zaprojektowane, by rozwiązywać codzienne problemy”:

Oczywiście nie twierdzimy, że możemy rozwiązać każdy problem związany z uczuciami czy relacjami. Jednak chcieliśmy pokazać ludziom, że Ikea może im dać ulgę - twierdzi Jakobsson.

Kampanię Retail Therapy reklamuje również film:

Czy reklama jest skuteczna? Na pewno te nazwy o wiele łatwiej zapamiętać, niż np. JOXTORP (model klosza do lampy wiszącej), FALKHÖJDEN (model biurka), czy chociażby FLEKKE (model łóżka).  

Ponadto taka forma promocji jest niewątpliwie czymś nowym i wzbudzającym emocje. Oferta, która ma stanowić rozwiązanie naszych problemów, wymusza swoisty dystans do siebie i otoczenia, a przede wszystkim, niesie radość.

Kampania Retail Therapy nie jest jeszcze dostępna w Polsce i na ten moment można ją przeglądać jedynie w wersji anglojęzycznej. Liczymy, że prędzej czy później trafi również do nas. 

OBEJRZYJ WIĘCEJ PRODUKTÓW Z KAMPANII RETAIL THERAPY

Co sądzisz o kampanii Retail Therapy?
Więcej o: