O poważnym problemie podziałów międzyludzkich w prosty, ale wymowny, a momentami wzruszający sposób opowiada stworzona przez duńską telewizję reklama pt. "All That We Share" ("Wszystko, co dzielimy"). Na trzyminutowym filmiku widzimy podzieloną na kilka stref scenę i ludzi pogrupowanych według tego, co ich dzieli.
Gdy symboliczne obszary ludzkich podziałów były zapełnione, zgromadzonym w nich osobom zadano serię osobistych pytań: "Kto z was był klasowym wesołkiem?", "Kto z was jest przybranym rodzicem", "Kto z was czuje się samotny", "Kto z was był kiedyś zakochany na zabój?". Po każdym z pytań działo się coś niezwykłego.
Ludzie z uśmiechem na twarzy, czasem z niekrytym wzruszeniem lub zmieszaniem opuszczali swoje wydzielone strefy i stawali ze sobą ramię w ramię w wolnej przestrzeni. Razem. Za pomocą prostych pytań udało się pokazać, że z pozoru obce sobie osoby, które jeszcze przed chwilą różniło niemal wszystko, mają więcej wspólnego, niż mogło się im wydawać.
Szczególnie zapada w pamięć jedno z pytań i to, co nastąpiło po nim. Kiedy zapytano: "Kto jest biseksualny?", w odpowiedzi na środek wyszła tylko jedna osoba. Młody, chłopak. Jak zareagowali inni? Nagrodzili go głośnymi brawami i wyrazami uznania dla jego odwagi i szczerości.
Wyjątkowy w swoim przekazie filmik jest reklamą duńskiej telewizji. Spot w formie prostego eksperymentu pokazuje, że pomimo różnic, tak naprawdę więcej nas łączy, niż dzieli. Tylko na Facebooku filmik wyświetlono ponad 26 milionów razy (liczba wyświetleń wciąż rośnie). Trudno się dziwić, bo udostępniło go prawie milion osób!
Zobacz też