16-latka reklamująca kosmetyki przeciwzmarszczkowe dla 30-latek? Nie w Oldushce. W tej rosyjskiej agencji wiek modeli waha się od 45 do 85 lat.
Póki co firma działa od roku i ma pod swoimi skrzydłami 18 podopiecznych z różnych stron Rosji. Pomysł na jej założenie wziął się z projektu fotograficznego i bloga o tej samej nazwie, których autorem jest Igor Gavar.
Twórca Oldushki zaczął od robienia zdjęć napotkanym na ulicy starszym osobom, które zwróciły jego uwagę swoim stylem i wyglądem. W wywiadzie dla "Vogue'a" Igor podkreśla, że "piękno to jakość, która nabiera na wartości z wiekiem".
Z fotografowania ciekawych twarzy i stylizacji Gavar postanowił zrobić biznes. I udało mu się. Mimo że jego agencja działa dopiero od roku, "Vogue" wieszczy jej sukces, bo Rosjanin idealnie wpisał się w rodzące się w branży modowej trendy na promowanie starszych modeli i osób o nietypowym wyglądzie.
Siergiej to najmłodszy 'nabytek' agencji, który trafił do niej, bo wygląda na starszego niż jest w rzeczywistości fot. Oldushka/KANAMINA ALENA
Wśród nich jest jeden 45-latek o imieniu Siergiej, który trafił do Oldushki tylko dlatego, że - zgodnie ze słowami jej założyciela - "wygląda na starszego, niż jest w rzeczywistości". Najmłodsza osoba z pozostałych modeli ma 60 lat.
Jedną z nich jest 62-letnia Valentina Yassen o wspaniałych srebrnych włosach i "kościach policzkowych sięgających nieba". Igor Gavar wypatrzył ją na ulicy i namówił do współpracy.
Kobieta wspomina, że przez lata była profesjonalną aktorką teatralną. Bała się zaczynać karierę modelki, ale syn przekonał ją, że nie ma się czym martwić. Według relacji Valentiny, powiedział jej: "Mamo, nie jesteś tak popularna, żeby występowanie w reklamie zniszczyło ci reputację jako aktorce. Nic na tym nie stracisz, a możesz coś zyskać".
Zobacz, jak pozują 60-letnie modelki >>
I rzeczywiście. Oprócz angażu do reklam rosyjskiego magazynu o modzie "Sobaka" i butiku 8-Store, Yassen zyskała również uznanie branży modowej oraz nowe doświadczenia.
Valentina zachwyciła swoją urodą nie tylko założyciela Oldushki, ale i redaktorów 'Vogue'a' fot. Oldushka/SOBAKA MAGAZINE/2017
Według "Vogue'a" Oldushka "zmienia oblicze mody" i sprawia, że piękno jest postrzegane w szerszych niż dotąd kategoriach. Według założyciela agencji, jego podopieczni przede wszystkim walczą ze stereotypami, pozostając przy tym sobą. "To inspirujące przykłady na to, że można być pięknym nie udając młodszego, niż się jest", podsumowuje.
Zgadzacie się z nim?
Zobacz też: