Nie bądź egoistką, pomyśl o swojej rodzinie. Masz tylko dwa wyjścia. Które wybierasz?

Jest jedna osoba, o której musisz pamiętać zawsze. Bez względu na wszystko. Nieważne, jak wiele obowiązków masz w pracy, nieważne, czy ugotowałaś dzieciom obiad, zrobiłaś pranie. O niej musisz pamiętać. Jest najważniejsza. Bez niej życie twoje i twojej rodziny runie jak domek z kart. Wiesz już o kogo chodzi?

Tak, chodzi o ciebie. To ty powinnaś być najważniejsza dla siebie i swojej rodziny. Myślisz, że poświęcasz się dla dzieci i męża? Dbasz o rodziców, teściów, przyjaciół? Jeśli nie zadbasz o swojej zdrowie, nie pójdziesz na czas do lekarza, na badania, twoja rodzina i przyjaciele mogą zostać sami, bez opieki i twojego wsparcia.

Wyjścia masz dwa

Wyobraź sobie, że twoja córka dorasta, wychodzi za mąż. Ty tego nie zobaczysz. Nie wybierzesz razem z nią białej sukienki, nie będziesz trzymać wnuków w ramionach. Wyobraź sobie, że twój ukochany przechodzi załamanie, a ty nie możesz mu pomóc. Twój mąż, wiąże się z inną kobietą. Ty tylko patrzysz na to z boku.

Już nic nie możesz zrobić. Ale, spokojnie, to pesymistyczny scenariusz. Wyjścia masz dwa. I o tym właśnie mówi najnowsza kampania społeczna "Pamiętaj o sobie".

To może spotkać także ciebie

2 tysiące kobiet każdego roku umiera na raka szyjki macicy, na raka piersi aż 6 tysięcy. Przerażające statystki nie są jednak w stanie skłonić kobiet do regularnego wykonywania cytologii i badań piersi.

Saatchi & Saatchi IS we współpracy z Papaya Films stworzyli więc dla serwisu Znany Lekarz kampanię społeczną skierowaną do kobiet. Pod hasłem "Pamiętaj o sobie" ukryli wiele silnych emocji, które na pewno przemówią do każdej z nas.

Koniecznie zobaczcie ten spot do końca. Uprzedzamy, w pewnym momencie zostaniecie poproszeni o podanie swojego adresu e-mail. Możecie to zrobić bez obaw, nie zastaniecie zasypywani informacjami marketingowymi, wasz adres nie trafi na listy mailingowe. Dzięki temu interaktywna kampania pozwoli wam ustawić "przypominajkę" o terminie badania.

To nie koniec. Ten poruszający spot przedstawia historię kobiety, którą pochłonęły obowiązki domowe, zawodowe, a przez to nie miała czasu zadbać o siebie i w konsekwencji zachorowała. Zostawiła męża, osierociła córkę. Możecie zmienić jej historię.

Kiedy na ekranie po raz drugi pokaże się wam kalendarz, możecie ustawić przypomnienie o wizycie każdego roku. Dzięki temu zobaczycie alternatywne zakończenie historii. Dlaczego dopiero wtedy? Dlatego że tylko regularne badania, chronią nasze zdrowie. Pamiętajcie, wyjścia macie dwa. Kiedy wybierzecie?

Skąd pomysł na taką kampanię?

Wzruszających kampanii, które wyciskają łzy widzieliśmy wiele. Nie oszukujmy się - uodporniliśmy się, większość nie robi na nas wrażenia. Jesteśmy świadomi tego, że powinniśmy się regularnie badać, ale na tym się kończy. Nic z tym nie robimy.

Na ten fakt zwraca też uwagę Paulina Grochowska, Art Director w S&S IS, autorka pomysłu na tę kampanię: Często sama komunikacja to za mało, żeby wpłynąć na czyjeś zachowanie. Bo większości kobiet raczej nie trzeba przekonywać o wadze badań. Kobiety to wiedzą, ale mimo to wiele z nich nadal się nie bada. Dlatego stworzyliśmy coś więcej niż komunikat. Znaleźliśmy sposób, jak wpłynąć na ich życie. Zrobiliśmy film, o którym nie zapomną, bo pozostanie po nim trwały ślad.

Umów się na wizytę!

W ramach akcji każdy ma możliwość natychmiastowego umówienia się - poprzez stronę, na której zamieszczony jest film - na darmową lub zniżkową wizytę i badanie w gabinetach ginekologicznych w całej Polsce w trakcie trwania akcji, czyli w dniach 3-9 kwietnia 2017 r. Lista gabinetów i placówek biorących udział w akcji jest dostępna na stronie  - pamietajosobie.znanylekarz.pl.

Więcej o: