Posiniaczona Stenka, pobita Herbuś. Co 40 sekund w Polsce kobieta jest ofiarą przemocy [AKCJA SPOŁECZNA]

Zdjęcia pobitych gwiazd przyciągają uwagę, prawda? Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji ruszyła z kampanią "Kocham, szanuję". Organizatorzy liczą, że posiniaczone i zakrwawione twarze gwiazd przerwą milczenie na temat przemocy domowej.

Co 40 sekund w Polsce jakaś kobieta jest ofiarą przemocy. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez profesor Beatę Gruszczyńską z Katedry Kryminologii i Polityki Kryminalnej Uniwersytetu Warszawskiego, co trzecia kobieta doświadczyła przemocy ze strony mężczyzn, zazwyczaj partnera, przynajmniej raz w życiu. Mimo że przemoc domowa to powszechnych problem, zamykamy oczy, nie rozmawiamy o tym.

Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji, razem ze znanymi aktorkami i aktywistkami, chcą nagłośnić ten problem i wspólnie zorganizowali kampanie pod hasłem "Kocham, szanuję".

- „Kocham. Nie biję” – przez wiele lat budowaliśmy kampanie nastawione na ochronę dzieci. Przez te wszystkie lata wiele organizacji kobiecych zwracało uwagę na brak i jednoczesną potrzebę dużych kampanii społecznych w obszarze ochrony kobiet doznających przemocy. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom zorganizowaliśmy kampanię „Kocham. Szanuję”, w której 12 ambasadorek – wspaniałych, szanowanych i znanych polskich kobiet przemawia do serc Polek, mówiąc im, że nie są same i mogą wyjść z kręgu przemocy – komentuje Konrad Wojterkowski, fundator Krajowego Centrum Kompetencji, organizator akcji. 

 

W kampanii możemy oglądać napawające przerażeniem zdjęcia między innymi: Edyty Herbuś, Mai Ostaszewskiej, Danuty Stenki, Doroty Gardias, Agnieszki Kaczorowskiej, Anny Kalczyńskiej, Izy Kuny, Karoliny Malinowskiej. Ambasadorki projektu zrezygnowały z honorarium. W wyniku prac powstało 13 spotów (jeden wspólny i 12 osobistych), hymn z teledyskiem  w wykonaniu Ani Karwan, 12 czarno-białych zdjęć i 12 malowanych portretów. 

ZOBACZ ZDJĘCIA PROMUJĄCE KAMPANIĘ „KOCHAM, SZANUJĘ”

Kampania „Kocham, szanuje” ma jasno sprecyzowane cele. Organizatorom zależy na uświadomieniu bitym kobietom, że ich życie nie musi tak wyglądać i są miejsca, gdzie otrzymają odpowiednią pomocą. Ponadto równie ważne dla pomysłodawców jest uwrażliwienie całego społeczeństwa na problem przemocy w rodzinach.

- Zależało nam na wzmocnieniu bitych kobiet, żeby przestały się bać – kontynuuje Konrad Wojterkowski. To strach jest głównym powodem, który nie pozwala im wyjść z zaklętego kręgu przemocy. Poprzez słowa naszych bohaterek – będących często autorytetami dla innych kobiet - wypowiadających słowa: „Masz prawo być szczęśliwa … Jeśli uderzy raz, nie czekaj na drugi...”, chcemy uświadomić, że przemoc nie jest normalna, jak często przekonuje otoczenie.

 

ZOBACZ ZDJĘCIA PROMUJĄCE KAMPANIĘ „KOCHAM, SZANUJĘ”

Jeśli potrzebujesz pomocy, możesz zgłosić się do Fundacji Krajowe Centrum Kompetencji. Pod numerem telefonu 801 109 801 znajdziesz profesjonalne wsparcie.

Więcej o: