Wpadka H&M. Przez jedno zdjęcie sieć musiała wycofać produkt ze sprzedaży i straciła kontrakt z gwiazdą

Internauci oskarżają H&M o rasizm. Powód? W roli modela prezentującego bluzę marki z napisem "najfajniejsza małpa w dżungli" wystąpił czarnoskóry chłopiec. Mimo zdecydowanej reakcji sieciówki o wpadce wciąż jest głośno.

"H&M, czy postradaliście rozum?!" i "co to do ch*lery jest?" to tylko niektóre z krytycznych komentarzy, jakie posypały się na szwedzką sieciówkę za dwuznaczny dobór odzieży do prezentującego ją modela.

Zdjęcie, na którym czarnoskóry chłopiec pozuje w zielonej bluzie z nadrukiem "najfajniejsza małpa w dżungli" szybko obiegło cały świat (można było ją kupić tylko w brytyjskich i amerykańskich sklepach sieci). To wymusiło zdecydowaną reakcję na marce.

Mimo że oprócz oskarżeń o rasizm i bezmyślność pojawiły się też wypowiedzi broniące firmy, jej przedstawiciele postanowili nie tylko usunąć zdjęcie ze swojej strony, ale też wycofać bluzę ze sprzedaży.

"Jest nam bardzo przykro"

Informację na ten temat, razem z oficjalnymi przeprosinami, marka opublikowała na Twitterze. "Jest nam bardzo przykro, że to zdjęcie w ogóle powstało, podobnie jak sam nadruk. Dlatego zdecydowaliśmy się nie tylko usunąć je z naszych kanałów, ale też wycofać z oferty sam produkt".

Oprócz tego firma przyznała, że to efekt "nietrzymania się procedur" i obiecała, że przeprowadzi w tej sprawie "wnikliwe śledztwo", by takie błędy więcej się nie powtórzyły.

Najwyraźniej to za mało dla rozpoznawalnego na całym świecie rapera i muzyka The Weeknd, który nawiązał współpracę z marką już w zeszłym roku. Abel Tesfaye, bo tak brzmi jego imię i nazwisko, na wieść o zamieszaniu wokół feralnego zdjęcia postanowił krótko je skomentować.

Raper przyznał, że jest "zszokowany i zażenowany" zdjęciem chłopca w bluzie z H&M. Dodał również, że czuje się "głęboko urażony", w związku z czym nie będzie już więcej realizował żadnych projektów z sieciówką.

Zobacz też:

Poszła do H&M po sukienkę i nie wytrzymała. "Ogarnijcie wreszcie tę rozmiarówkę!" [ZDJĘCIA]

H&M pali tony nowych ubrań w piecach. "To dla dobra naszych klientów"