Jest róż i tulące się pary. Reklama walentynkowa jak każda inna? A jednak, takiej w polskiej TV jeszcze nie było

Święto zakochanych jest dla wszystkich - gejów i lesbijek też. Z takiego założenia wychodzi marka Swarovski, która dała temu wyraz w swoim spocie. To jedna z pierwszych reklam z udziałem homoseksualistów w polskiej telewizji.

Dużo różu, znane twarze, różnorodność etniczna i seksualna - tak w skrócie można podsumować reklamę promującą walentynkową ofertę marki Swarovski. Firma w trwającym niespełna minutę spocie pokazała sześć par, które celebrują święto zakochanych biżuterią ze słynnymi kryształkami.

Główną rolę gra oczywiście ambasadorka marki - modelka Karlie Kloss - i towarzyszący jej hiszpański model Andres Velencoso. W reklamie producenta biżuterii i ozdób z kryształów (wykonywanych ze szkła ołowiowego) można też zobaczyć "najsłynniejszą blogerkę świata" Chiarę Ferragani ze swoim partnerem, raperem Fedezem.

Geje i lesbijki w polskich serialach: tak, w reklamach: nie

Oprócz nich w reklamie wystąpili również chińska aktorka Maggie Jiang i japoński model Daisuke Ueda, a także czarnoskóra para - Malaika Firth i Malik. Tym, co z punktu widzenia polskiego telewidza może budzić największe emocje jest jednak udział dwóch par homoseksualnych.

Rodzime stacje telewizyjne wciąż podchodzą ostrożnie do tego tematu. O ile w emitowanych przez nie serialach (np. w "Na Wspólnej", "Klanie" czy "M jak miłość") czy filmach (zwłaszcza zagranicznych) wątki homoseksualne czasem się pojawiają, to reklamy zwykle ich unikają. 

Dwie śmiejące się do siebie blondynki i para mężczyzn w uścisku z walentynkowego spotu firmy Swarovski to więc pewnego rodzaju ewenement i jedno z pierwszych - jeśli nie pierwsze w ogóle - komercyjne przedstawienie homoseksualnych par w polskiej telewizji.

Zobacz też: 

Z autobusu linii 188 przesiadłam się za skórzaną kierownicę Rolls-Royce'a. Przez dwa dni czułam się jak Kopciuszek w karocy

Mój mąż ma chłopaka. "Rozważaliśmy kilka opcji. Łącznie z tym, że będziemy żyć jak dotychczas" [LIST]

Więcej o: