Jest róż i tulące się pary. Reklama walentynkowa jak każda inna? A jednak, takiej w polskiej TV jeszcze nie było

Święto zakochanych jest dla wszystkich - gejów i lesbijek też. Z takiego założenia wychodzi marka Swarovski, która dała temu wyraz w swoim spocie. To jedna z pierwszych reklam z udziałem homoseksualistów w polskiej telewizji.

Dużo różu, znane twarze, różnorodność etniczna i seksualna - tak w skrócie można podsumować reklamę promującą walentynkową ofertę marki Swarovski. Firma w trwającym niespełna minutę spocie pokazała sześć par, które celebrują święto zakochanych biżuterią ze słynnymi kryształkami.

Główną rolę gra oczywiście ambasadorka marki - modelka Karlie Kloss - i towarzyszący jej hiszpański model Andres Velencoso. W reklamie producenta biżuterii i ozdób z kryształów (wykonywanych ze szkła ołowiowego) można też zobaczyć "najsłynniejszą blogerkę świata" Chiarę Ferragani ze swoim partnerem, raperem Fedezem.

Geje i lesbijki w polskich serialach: tak, w reklamach: nie

Oprócz nich w reklamie wystąpili również chińska aktorka Maggie Jiang i japoński model Daisuke Ueda, a także czarnoskóra para - Malaika Firth i Malik. Tym, co z punktu widzenia polskiego telewidza może budzić największe emocje jest jednak udział dwóch par homoseksualnych.

Rodzime stacje telewizyjne wciąż podchodzą ostrożnie do tego tematu. O ile w emitowanych przez nie serialach (np. w "Na Wspólnej", "Klanie" czy "M jak miłość") czy filmach (zwłaszcza zagranicznych) wątki homoseksualne czasem się pojawiają, to reklamy zwykle ich unikają. 

Dwie śmiejące się do siebie blondynki i para mężczyzn w uścisku z walentynkowego spotu firmy Swarovski to więc pewnego rodzaju ewenement i jedno z pierwszych - jeśli nie pierwsze w ogóle - komercyjne przedstawienie homoseksualnych par w polskiej telewizji.

Zobacz też: 

Z autobusu linii 188 przesiadłam się za skórzaną kierownicę Rolls-Royce'a. Przez dwa dni czułam się jak Kopciuszek w karocy

Mój mąż ma chłopaka. "Rozważaliśmy kilka opcji. Łącznie z tym, że będziemy żyć jak dotychczas" [LIST]

Więcej o:
Komentarze (237)
Jest róż i tulące się pary. Reklama walentynkowa jak każda inna? A jednak, takiej w polskiej TV jeszcze nie było
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • curious

    Oceniono 35 razy -9

    Nie mam nic do gejów. Niech sobie mają swoje kluby, dancingi, związki parnerskie, niech po sobie dziedziczą majątki. Proszę bardzo. Ale jednak całujący się faceci wyglądają obleśnie. Sorry nie jestem w stanie tego polubić. Jest to dla mnie po prostu nieestetyczne.

  • siwywaldi

    Oceniono 44 razy -6

    Nie wróżę "Swarovskiemu sukcesu. Parę lat temu, podobny "strzał w kolano", poczynił chyba Benetton, umieszczając na bilbordach reklamę z księdzem całującym się zakonnicą. Efekt okazał się dokładnie ODWROTNY od zamierzonego.

  • Gość: Stop-hipokryzji

    Oceniono 44 razy -6

    Dwie białe pary hetero, jedna para hetero niebiała (żeby było poprawnie politycznie), dwie pary homo: jedna męska i jedna kobieca. Reklama sugeruje więc m.in., że:
    - Osoby homo stanowią 40% populacji.
    - Geje i lesbijki stanowią dokładnie po 20% populacji.
    Tymczasem badania wykazują, że jest to znacznie mniej. Reklama zakłamuje rzeczywistość. To nie jest manipulacja, to nachalna, bezwstydna propaganda.

    A co do poprawności politycznej: czemu para niebiała nie jest zwyczajnie czarna? Tak trochę niebiało, bo wypada, ale to nie są Afrykanie, bo... no właśnie, bo co? Dlaczego nie są po prostu czarni? Afrykanie to dobrzy ludzie, znam wielu, pracuję z nimi - boicie się ich? Poza tym brak pary Azjatów, brak pary latynoskiej, brak pary Indian i pary Eskimosów. Ta reklama pokazuje rasizm ukrywany pod maską rzekomej poprawności.

    A na poważnie: czemu wszyscy występujący w reklamie są tacy młodzi? Czy osoby starsze nie mają prawa kochać? Nie można dać żonie prezentu z okazji 50 rocznicy ślubu / zaręczyn / poznania się?

    Nachalnie promuje się wszelkie dewiacje, wmawiając ludziom, że to normalne. A po cichu wprowadza się jedną z najgorszych dyskryminacji: ze względu na wiek - czyli taką, która kiedyś dotknie absolutnie każdego. Na Zachodzie już nawet nadano jej nazwę: agism.

    Świat zwariował.

  • Gość: troop

    Oceniono 27 razy -5

    w reklamie brakowało 75-letniego Taliba z 15-letnią żoną, jak pcha jej jęzor z gęby pełnej zepsutych zębów, to taka nowoczesna różnorodność

  • pisdode

    Oceniono 31 razy -5

    Ale dlaczego od razu fundujecie zakłamanie.Piszecie polska telewizja ale nie podajecie konkretnie która.TVN to na pewno nie jest telewizja polska ale zaledwie polskojęzyczna ale całkowicie zaangażowana w niepolskie interesy.Mam nadzieję,że straca kiedyś prawa do używania przydzielonej im częstotliwości na terytorium Polski.

  • Gość: Stop-hipokryzji

    Oceniono 29 razy -5

    GW zamieszcza tę reklamę za darmo czy skasowała co trzeba od Swarovskiego?

  • Gość: Propaganda-GW

    Oceniono 8 razy -4

    Ta "reklama" jest promowana również w Onetcie. Ktoś chyba wyłożył gruba kasę. I nie sądzę, by chodziło mu o promowanie wyrobów Swarovskiego, raczej o promowanie zboczeń.

  • Gość: Jan123

    Oceniono 6 razy -4

    Tego trendu nie da się już zachamować! Wchodzę do pubu - sami chłopcy i panowie. Idę na mecz sami chłopcy i panowie! Nie ma takiej siły co rozdieli osobników tej samej płci!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX