W życiu trzeba widzieć innych. Starać się ich zrozumieć, poznać. Dostrzegać w nich braci, przyjaciół. Nie wolno nikogo skreślać, kłócić się, bo szkoda na to życia. Zamiast tego trzeba pomagać bliźnim, bo to przynosi radość w życiu.
Banalne i nie na czasie? Nie dla czwórki stulatków, którzy razem mają ponad 414 lat. Seniorzy wzięli udział w spocie przygotowanym przez Biedronkę i Caritas z okazji stulecia odzyskania niepodległości. We wzruszającym spocie pt. "100 sekund dobra" bohaterowie opowiadają nam o tym, jak żyć.
Pani Marianna, 103 lata. Pomaganie innym to dla niej radość. Dlatego przez lata była niezastąpiona przy organizowaniu wydarzeń kulturalnych w swojej gminie.
Wierze w to, że każdy przeżyty dzień jest nagroda mojego życia. I po co nam te awantury? Za krótki żywot. Ja mam zadowolenie takie, że jak komuś pomogę cośkolwiek, to ja się tak cieszę, że mogę.
Pan Kazimierz, 105 lat. Pułkownik Wojska Polskiego, żołnierz AK, najstarszy żyjący uczestnik Powstania Warszawskiego. Prowadzi warsztaty dla młodzieży.
Widząc człowieka słabszego od siebie i nieść mu pomoc to jest też patriotyzm. Nie tylko na wojnie jest patriotyzm.
Pani Janina, 103 lata. Dobro rodziny, wiara i szacunek dla bliźniego to dla niej najważniejsze wartości. Po wojennej pożodze udzieliła pomocy m.in. zabłąkanej kobiecie.
Nie trzeba ludzi "odgarniać" od siebie tylko przygarniać. Dobre uczynki do nas wracają. Oby tych złych nie było.
Pan Jan, 103 lata. Lekarz. Autor sześciu tysięcy biogramów opisujących pomordowanych w czasie wojny pracowników służby zdrowia i farmaceutów. Jego przepisem na szczęśliwe życie to dużo pracy, sport i pomaganie bliźnim.
Trzeba widzieć ludzi i ich rozumieć.
Spot jest wyjątkowy nie tylko ze względu na misję, jego bohaterów i to co mają nam do przekazania. Jego autorzy - studio OTO Film - przyznają, że w filmiku nic nie jest pozowane i nie było nawet scenariusza, kostiumów. Zdjęcia były kręcone w domach starszych osób, a całość była "szyta na bieżąco".
Rezultat widać na spocie. Stulatkowie w swoich rolach są naturalni. Poruszają autentycznością i autorytetem. Nic dziwnego, że scenariusz był zbędny.
Spot "100 sekund dobra" promuje projekt "Pomagamy na 100", który wspólnie przygotowała Biedronka i Caritas. Na pomagamyna100.pl czytamy:
W tym roku dla uczczenia stulecia odzyskania niepodległości przez Polskę zaplanowaliśmy wiele działań społecznych i charytatywnych, które złożą się na największe dzieło pomocy w historii naszej współpracy.
Więcej o akcji i o samych bohaterach nagrania dowiecie się na pomagamyna100.pl i na YouTubie.
Zobacz też: