Gang Słodziaków: Biedronka kusi nowymi seriami. Mamy następców Świeżaków?

Gang Słodziaków to kolejna akcja lojalnościowa Biedronki - wystartuje pod koniec sierpnia. Gang Słodziaków zastąpi bardzo popularne w ubiegłym roku Świeżaki. Czy Biedronce uda się powtórzyć spektakularny sukces z poprzednich lat?

Gang Słodziaków kontra Gang Świeżaków

Gang Słodziaków to nowa odsłona Gangu Świeżaków, czyli akcji promocyjnej Biedronki, którą dyskont przeprowadził już dwukrotnie w ubiegłych latach, zapadła w pamięć jako dość kontrowersyjna, ale niezwykle skuteczna. Warzywne maskotki rozdawane jako nagrody za uzbierane przy okazji zakupów punkty, stały się przedmiotem pożądania najmłodszych.

Dzieci do tego stopnia podchwyciły promocję, że zdesperowani rodzice uciekali się nawet do zakupu nielegalnie zdobytych naklejek. W sieci kwitł naklejkowo-pluszakowy swoisty czarny rynek. Podczas trwania promocji funkcjonariusze policji nieraz musieli wkroczyć do akcji.  

Marketingowcy Biedronki liczą na powtórzenie fenomenu świeżakowej akcji. Nowa akcja promocyjna rusza 27 sierpnia.

W supermarketach jest wiele kas, ale do której się ustawić, by nie czekać zbyt długo?

Słodziaki zaatakują 27-go sierpnia

Jak ustalił nieoficjalnie portal wiadomoscihandlowe.pl, tym razem klienci Biedronki będą adoptować pluszowe zwierzaki, np. jeża, lisa, królika, sowę. Pomysł jest prosty: klient za wydane w sklepie pieniądze otrzymuje punkty, za określoną liczbę punktów - naklejki, za pakiet naklejek zaś - jedną przytulankę z zestawu.

Promocja bazuje na kolekcjonerskim instynkcie dzieciaków. Jednocześnie maskotki są dostępne w "zwykłej" sprzedaży za stosunkowo wysoką cenę i tym samym akcja zbierania naklejek kusi też rodziców "okazją", budząc w nich pierwotny instynkt łowcy.

Pomysłodawcy promocji delikatnie wskazują na możliwość potencjalnego wyczerpania zapasów, co zapewne dodatkowo ożywi w nabywcach zew walki. A że możliwości realizacji takich pierwotnych instynktów łowcy mamy w dzisiejszych czasach coraz mniej, to akcja koncernu może przynieść kolejny sukces marketingowy.

Słodziaki dźwignią sukcesu

Kampanie lojalnościowe to efektywny sposób na przywiązanie klientów do określonej marki. Nie budzi to kontrowersji dopóki reklama skierowana jest do świadomych konsumentów. Gang Świeżaków według krytyków bazował na instynktach najmłodszych i uczuciach rodziców, którzy są czasem skłonni poświęcić zdrowy rozsądek, żeby sprawdzić przyjemność swoim pociechom.

Biedronkowe akcje zyskały sławę niezwykle zyskownych i szybko znalazły naśladowców. Po zakończeniu ubiegłorocznej edycji świeżakowej kampanii portugalski właściciel Biedronki ogłosił wielki finansowy sukces. Sprzedaż w sklepach tej sieci w okresie trwania promocji wzrosła o 11,9 proc. czyli o 2,6 mld euro. Czy Słodziakom uda się zdetronizować swoich poprzedników i Świeżaki pokochamy jeszcze bardziej?

Gang Słodziaków: jak zdobyć maskotki

[aktualizacja 22.08] Poznaliśmy szczegóły nowej akcji lojalnościowej Biedronki. Gang Słodziaków to sześć okrągłych pluszaków, które przypominają leśne zwierzęta. Są to: Bóbr Borys, Ryś Rysio, Sowa Zosia, Zając Zuzia, Jeż Jerzyk i Lis Lucek. Oprócz maskotek w Biedronkach pojawi się także książka "Co się stanie na leśnej polanie, czyli wesołe przygody Gangu Słodziaków". Akcji towarzyszyć będą także specjalnie stworzone "słodziakowe piosenki" oraz mobilna aplikacja.

Podobnie jak w przypadku Gangu Słodziaków, aby zdobyć maskotkę bez dopłat musimy zbierać naklejki. Aby tak się stało, potrzebne jest 60 naklejek (wklejonych w specjalną kartę kolekcjonerską). Jeśli chcemy zebrać wszystkich członków Gangu szybciej, możemy do pluszaka dopłacić - do uzbieranych 30 naklejek będziemy musieli dołożyć 19,99 zł. Maskotki możemy kupić też w regularnej cenie - każda z nich kosztuje 49,99 zł.

Cena regularna książki to 9,99 zł bez dopłat otrzymamy ją za 15 naklejek.

Jak zbierać naklejki na Słodziaki?

Za każde 40 zł wydane na zakupy w Biedronce otrzymamy jeden punkt, czyli jedną naklejkę. Możemy zwiększyć ich liczbę jeśli:

  • zakupy zrobimy z zarejestrowaną kartą "Moja Biedronka"
  • kupimy owoce lub warzywa
  • kupimy produkty specjalne o wartości minimum 10 zł

Za każde z tych działań otrzymamy dodatkowo po jednej naklejce. Czyli jeśli zrobimy zakupy za 51 zł, użyjemy zarejestrowanej karty lojalnościowej, a w koszyku znajdą się produkty specjalne za minimum 10 zł oraz warzywa lub owoce, dostaniemy cztery naklejki. Za zakupy za 92 zł (z zarejestrowaną kartą, owocami lub warzywami, produktami specjalnymi za min. 10 zł) otrzymamy osiem naklejek.

Czas trwania akcji

Akcja lojalnościowa Biedronki Gang Słodziaków rozpoczyna się 27 sierpnia. Naklejki można zbierać do 18 listopada, a maskotki i książkę odbierać można do 2 grudnia lub do wyczerpania zapasów.

Gang Słodziaków: aspekt edukacyjny

Podobnie jak w przypadku Gangu Świeżaków, nowa akcja ma mieć także aspekt edukacyjnym. Tym razem Biedronka chce zachęcać rodziców do codziennego czytania dzieciom, a pomóc ma w tym właśnie książka opisująca przygody członków Gangu Świeżaków.

Może Cię też zainteresować: