Oburzenie po słowach dyr. marketingu Reserved. "Promocja - do każdego ciucha porcja seksizmu gratis". Marka przeprasza

Reserved - robisz to dobrze. Takie słowa same nasuwają się na usta, gdy oglądamy nowy spot popularnej sieciówki. Wypowiedź dyrektor marketingu polskiej marki nie spotkała się już z tak przychylną reakcją. Jest jej odpowiedź na negatywne komentarze.

Najnowsza kampania popularnej polskiej marki odzieżowej, Reserved, od kilku dni robiła furorę w internecie. W rolach głównych podziwiamy Joannę Kulig oraz paryską "it girl", czyli Jeanne Damas. Ta reklama to majstersztyk - czytamy najczęściej w komentarzach zachwyconych ludzi. To małe dzieło sztuki.

Kampania prezentuje najnowszą kolekcję Reserved, która jest romantyczna, stonowana i szykowna, ale jednocześnie też kobieca, seksowna, z domieszką nonszalancji oraz wielkomiejskiego blichtru.

The can boogie! Joanna Kulig i Jeanne Damas promują nową kolekcję Reserved "The Show"

Komunikaty o kampanii i kolekcji opublikowały praktycznie wszystkie media internetowe w Polsce. Większość z nich zacytowała również wypowiedź Moniki Kapłan, dyrektor marketingu marki Reserved:

W naszej kampanii zwrot "Yes Sir, I Can Boogie" nabiera nowego znaczenia. Zachęcamy w niej wszystkie kobiety do klasycznego flirtu i sztuki uwodzenia. Nawiązujemy do czasów, w których kobieta była kobietą, nosiła spódniczki, miała biust i talię

No i zaczęło się. O ile sama kampania bardzo przypadła wszystkim do gustu, słowa Moniki Kapłan już nie. Jej wypowiedź spotkała się z dużą krytyką, a pod promocyjnym filmem na profilu Reserved na Facebooku pojawiły się negatywne komentarze.

Mam pytanie: czy kobieta w spodniach to już nie kobieta? A co z takimi, które nie mają biustu i talii? Też nie są kobietami?
Wyjątkowa promocja - do każdego ciucha porcja seksizmu gratis (...)
Ta kampania była piękna, dopóki się na jej temat wasza Grażynka marketingu nie wypowiedziała (...). Wizerunek buduje się długo, traci w oka mgnieniu. Podręcznikowy przykład.
Miała być fajna kampania, wyszła wielka klapa. Dzięki Reserved, będę omijać was z daleka.

Odpowiedź Reserved

Na profilu marki Reserved na Facebooku pojawiła się odpowiedź dyrektor marketingu na negatywne komentarze:

Komentarz o powrocie do „kobiecości” był ściśle związany z pierwszym rozdziałem naszej kampanii. Miał podkreślać fakt, iż staramy się, by nasze kolekcje sprawdzały się nie tylko w szafach klientek o bardzo szczupłej sylwetce, promowanej od dawna przez świat mody. Miał być wyrazem wielkiej AKCEPTACJI dla wszystkich pań, które do tej pory nasza branża pomijała w swojej identyfikacji.

Monika Kapłan przeprosiła wszystkich, którzy poczuli się dotknięci. Tłumaczyła, że jej wypowiedź okazała się zbyt skrótowa, przez co została też źle zrozumiana.

Reserved kocha wszystkie kobiety!

- dodała na sam koniec.

Wideo z Joanną Kulig oraz Jeanne Damas to dopiero początek dłuższej opowieści. Jej ciąg dalszy ukaże się w kolejnych odsłonach, a najbliższa planowana jest na 18 września. Reklamowana kolekcja jest już dostępna w sklepach.

Więcej o:
Komentarze (98)
Internauci zachywceni najnowszą kampanią Reserved z Joanną Kulig. Kobiety oburzone słowami dyrektor marketingu polskiej marki
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • glos_z_ciemnosci

    Oceniono 156 razy 74

    Może i niezbyt fortunna wypowiedź ale... BEZ PRZESADY... polactwo od razu obrażone... rzygać się chce od tego naszego czepialstwa i obrażalstwa o każde byle słowo

  • java3

    Oceniono 71 razy 45

    Przestańcie z tym "dziełem sztuki" .
    Po pierwsze, całość mocno nieudaczna, amatorska.
    Po drugie, to ordynarny plagiat prawdziwego dzieła sztuki, jakim jest musical Boba Fosse'a Sweet Charity (do reklamy wykorzystano fragment "Dance scene"). Można obejrzeć na YT.
    A tak swoją drogą, te wszystkie zachwyty nad tą reklamą tylko pokazują jak niedouczony kulturalnie jest polski naród i jak bardzo ma niewyrobiony gust. Bo nawet bez znajomości dzieła B.Fosse'a wyraźnie widać że w tej reklamie wszystko kuleje i jest bez ładu i składu.

  • hankam

    Oceniono 61 razy 43

    Nie lubię Reserved od czasu paskudnego zachowania LPP po wypadku w fabryce w Bangladeszu.
    I serio - kompletnie nie podoba mi się ta reklama.

  • Gość: meskimbyc

    Oceniono 31 razy 21

    To nic nowego w firmie Reserved, jakiś czas temu wypuścili bluzki dla kobiet pełna napisów DORK! Dork (język angielski): rzeczownik (1.1) slang. idiota, idiotka; (1.2) slang. wulg. fiut. Wówczas Pani Rzecznik tłumaczyła się, że są przeznaczone dla kobiet z dystansem do siebie.

  • jeak

    Oceniono 29 razy 17

    Żenujące jest to niby śpiewanie oryginalnego przeboju Baccary z 1977r. - po co to udawanie, nie stać ich było na własne wykonanie? Skąd tyle zachwytu? - kupione wpisy? może to też część kampanii ...

  • pan_wafel_wielki

    Oceniono 18 razy 16

    Może nie do końca na temat, aleeeee... Jak czytam hasło "Reserved kocha wszystkie kobiety!", widzę jak autorowi rośnie nos. To powinno brzmieć "Głównym targetem finansowym grupy są panie o szczupłej sylwetce, podjęliśmy jednak decyzję o aktywizacji potencjału nowej grupy docelowej, kobiet o lekkiej nadwadze. Dywersyfikacja targetu pozwoli zagwarantować prężny rozwój marki w ciągu nadchodzących lat."

    Reserved kocha portfele wszystkich kobiet.

  • o_mamo

    Oceniono 21 razy 13

    Ło matko, reklama przaśna jak z lat 90-tych. Pańcia blond rusza sie jak kołek, druga może być. Choreografia rodem z zespołu dansex ze szkoły podstawowej. Rozumiem, że tekst to opłacona przez Rezerwd reklama. BTW, nigdy im nie zapomnę, jak się zachowali po zawaleniu się fabryki w Bangladeszu. Omijam ich sklep wielkim łukiem - wraz z całą moją rodziną

  • karozelka

    Oceniono 17 razy 11

    Nie rozumiem jak można tak bezrefleksyjnie brać do siebie to co powiedziała dyrektor marketingu. Nie jest ciężko domyślić się o co chodziło i nie celem nie była obraza kobiet. Dla mnie to ktoś musi nie mieć co robić w ciągu dnia, żeby wszczynać afery i manifesty z dość błahych powodów.

  • M Mi

    Oceniono 15 razy 11

    Szkoda Joanny do tej beznadziejnej reklamy. Na tle tancerek ona i ta druga wyglądają jak foki w jakieś nieudacznej choreografii, bez sensu się pałętają. Joanna i tak Cię uwielbiam.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX