Każdego roku, u ponad 15 tysięcy kobiet w Polsce, zdiagnozowany zostaje rak piersi. Właśnie dlatego, październik jest miesiącem poświęconym na poszerzanie wiedzy kobiet na temat tego nowotworu. Mimo coraz większej świadomości, Polki nadal często zapominają o samobadaniu piersi oraz badaniach profilaktycznych, co powoduje późną wykrywalność. "Różowy październik" to czas, kiedy panie mogą więcej dowiedzieć się o metodach zapobiegania chorobie, a także możliwościach, jakie niesie współczesna medycyna w walce z nowotworem piersi. W szerzenie wiedzy na ten temat chętnie angażują się kobiety ze świata show-biznesu, wykorzystując w dobry sposób swoją popularność.
Dziennikarka telewizyjna Ewa Drzyzga zainicjowała akcję, która ma na celu uświadomić kobiety, jak ważne jest regularne badanie piersi. - Nie możemy się bać... badania. Badanie daje spokój bo dowiadujesz, że jesteś zdrowa albo nadzieję na wyleczenie - usłyszałam od jednego z lekarzy i niech usłyszy to każda z nas. Jesteśmy tego warte - napisała na swoim Instagramie.
Akcja #badampiersi szybko zyskała popularność na Instagramie, gdzie z każdym dniem pojawia się coraz więcej fotografii z tym hahtagiem. Do akcji przyłączyło się również wiele znanych kobiet świata show-biznesu, w tym Grażyna, Torbicka, Magda Gessler, Monika Olejnik, Agata Młynarska, Joanna Krupa, Kinga Rusin, Kayah, Dorota Szelągowska czy Grażyna Wolszczak.
Akcja #badampiersi ma zachęcić do tego, aby kobiety obserwowały swoje piersi, samodzielnie badały je przynajmniej raz w miesiącu, a także regularnie wykonywały USG i mammografię, ponieważ te czynności wykonywane razem dają największą szansę na wczesną diagnozę i pełne wyleczenie nowotworu.