Na początku stycznia, Meghan Markle i książę Harry opublikowali zaskakujące oświadczenie, w którym poinformowali, że rezygnują z pełnienia obowiązków członków rodziny królewskiej. Zdecydowali się na ten krok, gdyż oboje pragną rozpocząć "nowy etap życia" i skupić się na własnej działalności charytatywnej. W związku z tym, para nie będzie już reprezentować rodziny królewskiej, nie będą także korzystać z publicznych pieniędzy.
Kilka dni temu na stronie Pałacu Kensington pojawił się kolejny komunikat, według którego, na mocy umowy między księciem i księżną Sussex a królową Elżbietą II, Meghan i Harry zostaną oficjalne pozbawieni tytułów królewskich wiosną 2020 roku. Sieć sklepów Ikea postanowiła wykorzystać sytuację i odniosła się do tej decyzji królowej promując przy tym jeden ze swoich produktów.
Marka Ikea opublikowała na swoim profilu na Facebooku zdjęcie krzesła "Harry" ze sloganem: "Jestem Harry. Po prostu Harry.", który z pewnością znany jest wszystkim fanom Harry'ego Pottera. Oprócz tego, w opisie pod zdjęciem znalazło się krótkie, żartobliwe zdanie: "Zrzeczenie się tytułu wcale nie oznacza końca wygód".
Taka reklama niezwykle przypadła internautom do gustu. W komentarzach pod postem nie szczędzono pochwał za poczucie humoru i dystans szwedzkiej marki. - IKEA mistrzowie marketingu w każdej sytuacji! Uwielbiam. Dwa punkty w popkulturowe bingo! - czytamy na Facebooku Ikea Polska.