Ikea z nowym pomysłem na rabaty dla klientów

Marki prześcigają się w kolejnych ofertach i pomysłach na to, jak przyciągnąć klienta. Jednym ze zdecydowanych liderów wyścigu jest szwedzka marka Ikea, która świetnie wykorzystuje między innymi aktualne wydarzenia do tworzenia marketingowych haseł. Tym razem zaoferuje swoim klientom rabat. Jak go dostać?

Tym razem Ikea wychodzi na przeciw klientom, którzy muszą poświęcić sporo czasu na dotarcie do sklepu. Im dłuższy czas dotarcia do sklepu, tym większy rabat na zakupy. Czy w Polsce również skorzystamy z nowego bonusu?

 Izabela Janachowska wymyśliła challenge w szczytnym celu: Shopping for Australia:

Zobacz wideo

Im dłuższa podróż, tym większy rabat w sklepach Ikea

Oferta Buy with your time (z angielskiego Kupuj za swój czas) jest ściśle związana z Google Maps. To ta aplikacja będzie liczyła czas podróży do sklepu i na podstawie zapisanych przez nią danych, klientom udzielany będzie rabat. Według ustalonych zasad, pracownik sklepu przeliczy czas podróży na kwotę do wydania w sklepie. Jak na razie nowa oferta rabatowa startuje w Dubaju, gdzie jedna godzina podróży to 105 AED (około 110 złotych) rabatu. Poza tym już 5 minutowa podróż do sklepu to darmowy hot dog wegetariański, a za 49 minut dojazdu do sklepu będzie można odebrać darmowy stolik kawowy Lack. Oferta wydaje się opłacalna, głównie ze względu na lokalizację sklepów Ikea. Zwykle są budowane na obrzeżach dużych miast, a więc zjeżdżają się tam klienci nie tylko ze Śródmieścia, ale i okolicznych miejscowości. Teraz ich podróż zostanie wynagrodzona rabatem na zakupy.

Buy with your time w innych państwach

Niestety jak na razie nie podano informacji co do terminu wprowadzenia podobnych udogodnień w innych państwach. Należy również spodziewać się, że przelicznik minut na wysokość rabatu będzie adekwatny do cen i zarobków danego kraju. Myślicie, że podobne rozwiązanie sprawdziłoby się w Polsce?

Ikea - sposoby na przyciągnięcie klienta

Ikea trzyma rękę na pulsie i sprawdza coraz to nowe sposoby na przyciągnięcie klientów. Niedawno ich hasła reklamowe odnosiły się do aktualnych wydarzeń, między innymi megxitu, co w zabawny sposób zaciekawiło klientów i zachęcało do zakupu. Marka buduje przejrzysty i spójny obraz swoich celów i wartości, przez co utrwala się w świadomości konsumentów i pozostaje liderem na rynku. Miejmy nadzieję, że coraz więcej ofert rabatowych pojawi się także w polskich sklepach Ikea.