Anna Lewandowska radzi, jak wzmacniać odporność. "I to jest prawdziwe zapobieganie chorobom"

Anna Lewandowska na swoim Instagramie podzieliła się swoją wiedzą o tym, jak w prosty i skuteczny sposób wzmacniać swoją naturalną odporność. - Super wpis - komentują internauci.

Anna Lewandowska jest niekwestionowaną specjalistką m.in. w kwestii żywienia. Trenerka już dwukrotnie uzyskała tytuł magistra i ma również 56 polskich oraz zagranicznych certyfikatów. Swoją pasją do zdrowego żywienia regularnie dzieli się na swoim blogu, a także w mediach społecznościowych. Ostatnio, Anna Lewandowska postanowiła poruszyć temat naturalnego wzmacniania odporności. Opublikowany post bardzo przypadł do gustu internautom.

Zobacz wideo Przepis na jaglankę według Anny Lewandowskiej

Anna Lewandowska radzi, jak wzmacniać odporność

Anna Lewandowska na swoim Instagramie opublikowała obszerny post dotyczący tego, jak się odżywiać i co suplementować, by naturalnie wzmacniać naszą odporność. - Wyniki badań dowodzą, że osoby niedożywione łatwiej zapadają na infekcje. W prawidłowo zaplanowanej diecie powinna znaleźć się odpowiednia ilość wszystkich makro- i mikroskładników, tj. pełnowartościowego białka, tłuszczów i węglowodanów, witamin i składników mineralnych. Nieodłącznym elementem wzmacniania odporności jest zapewnienie prawidłowej produkcji komórek układu odpornościowego, dlatego nasza dieta powinna być bogata w: witaminy z grupy B i kwas foliowy, cynk, selen, żelazo, miedź, witaminę A, witaminę D3, witaminę C, witaminę E. - wyjaśnia trenerka.

Ania wspomniała również o adaptogenach, spożywaniu odpowiedniej ilości węglowodanów i tłuszczów, a także o naturalnych antybiotykach. - W okresach stresujących pamiętaj o adaptogenach Ashwagandha, Schisandra, Gotu Kola, Rhodiola itp. pomagają przystosować organizm do obecnych warunków, a także działają przeciwzapalnie i przeciwnowotworowo. Białe krwinki czerpią energię z glikolizy pochodzącej z przemian związanych z glukozą. To sprawia, że spożywanie węglowodanów w odpowiedniej ilości jest dla nas bardzo ważne. Dodatkowo konieczne są tłuszcze, gdyż stanowią integralną część błon komórkowych. Pamiętajmy, że dieta powinna być bogata w kwasy OMEGA-3. Wspomagaj się naturalnymi antybiotykami: czosnek, monolaury, olejek z oregano, propolis, tymianek, szałwia lekarska. Pamiętaj, że naturalne antybiotyki działają na pierwsze sympotomy, a nie silnie rozwiniętą infekcję - pisze żona Roberta Lewandowskiego.

Na koniec podkreśliła także rolę witaminy C, D3 oraz probiotyków w naszej diecie. - Pamiętaj! Witamina C odgrywa ogromną rolę w pracy układu odpornościowego. Jest konieczna do prawidłowej pracy neutrofili, które dosłownie zjadają bakterie. Również chlorella, która zawiera m. in.: witaminę C, A, E oraz witaminy z grupy B sprawdzi się jako pomoc z procesie detoksykacji organizmu czy pomocy w redukcji stresu oksydacyjnego. Zadziała ona także wzmacniająco na cały organizm! Wprowadź suplementację witaminą D3! Jej rola w regulacji funkcji układu odpornościowego jest istotna. Jej niedobór wiązany jest ze zwiększonym występowaniem m.in. chorób infekcyjnych. Wspominałam już wcześniej o probiotykach, więc nie sposób wspomnieć także o kiszonkach. Kwas mlekowy w nich zawarty stwarza idealne warunki dla rozwoju korzystnych bakterii jelitowych. Taka zmiana w mikroflorze jelit wpłynie pozytywnie - wyjaśnia Anna Lewandowska.

 

Post ewidentnie spodobał się obserwatorom trenerki, gdyż pod publikacją pojawiło się mnóstwo pozytywnych komentarzy:

To ważny wpis, zastanówmy się, bo zdrowie buduje się nie przez tydzień, tylko przez cały czas.
I to jest prawdziwe zapobieganie chorobom! Super wpis
Bardzo ważna dawka informacji, którą należy wdrożyć w życie codzienne

- czytamy.

Więcej o: