Jak pić siemię lniane, aby uzyskać spektakularne efekty?

Jak pić siemię lniane, aby wpływało ono korzystnie na organizm i urodę? Poniżej znajdziesz niezbędne informacje na temat tego, jak przygotować siemię do spożycia.

Siemię lniane: właściwości produktu

O prozdrowotnych właściwościach siemienia lnianego wiemy nie od dziś. Zawdzięcza je ono dużej zawartości błonnika, ale także innych substancji pozytywnie wpływających na funkcjonowanie różnych narządów jak np. kwasy tłuszczowe omega 3. Ma więc ono dobroczynny wpływ na ludzki organizm, ale także na urodę. Siemię lniane to tak naprawdę niewielkie ziarenka lnu, które w swoim wnętrzu zawierają olej. 

Można je kupić i używać w formie całych lub zmielonych nasion. Aby dostrzec jego pozytywny wpływ na zdrowie, należy codziennie spożywać 1-2 łyżki w postaci dodatku do potraw, kisielu lub napoju.

Jak przygotować siemię lniane do picia? Porady

Jak przygotować siemię lniane do picia? Jest na to kilka sposobów. Istotną sprawą natomiast jest to, że można je przyjmować na różne sposoby, nie tylko w formie do picia. Jako, że do osiągnięcia pozytywnych efektów wystarczy przyswojenie jednej lub dwóch łyżek tego produktu, nie nastręcza to większych kłopotów, aby przygotować je odpowiednio do spożycia. W zależności od upodobań możemy stosować:

  • całe ziarna,
  • ziarna zmielone,
  • olej lniany.

Najczęstszym sposobem wprowadzenia siemienia lnianego do diety, jest przygotowywanie go w formie napoju. Jeśli posiadamy ziarna, wówczas należy je zmielić z użyciem młynka, a powstały proszek dodać do soku owocowego lub koktajlu. Można także sporządzić napój składający się tylko z siemienia i wody. Wystarczy wtedy zmielone ziarna zalać wrzątkiem (około pół szklanki) i odstawić na 10-15 minut, podczas których nasiona napęcznieją, a mieszanina zmieni swoją konsystencję na bardziej galaretowatą. To znak, że mikstura jest gotowa do picia. 

Jak pić siemię lniane na czczo? 

To, jak pić siemię lniane na czczo nie nastręcza większych wątpliwości. Wystarczy wieczorem wsypać do szklanki łyżkę ziaren, zalać je ciepłą wodą i pozostawić pod przykryciem przez całą noc. Miksturę należy spożyć zaraz po przebudzeniu, na pusty żołądek. Ziarna rozgryzamy i również zjadamy, bo to w nich kryją się drogocenne substancje poprawiające kondycję organizmu, ale też nasz wygląd. 

Napój można też przygotować rano - zajmie to góra 10 minut. Ważne jest jednak, aby przed jego wypiciem nie jeść śniadania, ani nie przyjmować innych płynów. 

Jak pić siemię lniane na włosy, skórę i paznokcie?

Jak pić siemię lniane, żeby działało także na włosy i skórę? Wystarczy zastosować się do instrukcji przedstawionej powyżej. Siemię lniane to nie tylko korzyści dla zdrowia, ale także dla urody. Jednak w przypadku tej drugiej, lepiej sprawdzi się w użytku zewnętrznym, czyli wszelkie maski z dodatkiem lnu.

Coraz więcej naturalnych kosmetyków bazuje m.in. na oleju z lnu. Szczególnie dobrze ziarna sprawdzają się w pielęgnacji włosów. Dzięki kleistej konsystencji maseczka do włosów będzie doskonale utrzymywać się na kosmykach, odżywi je od nasady aż po końcówki i pozostawi w zdecydowanie lepszej kondycji niż przed zabiegiem. Jak ją przygotować?

  • przygotuj niewielkie naczynie;
  • wsyp do niego 2-3 łyżki ziaren siemienia lnianego;
  • zalej je niewielką ilością ciepłej wody;
  • odczekaj 15-20 minut aż nasiona napęcznieją;
  • następnie nałóż maskę na włosy i pozostaw na nich na około 30 minut, po czym spłucz dokładnie.
Zobacz wideo Siemię lniane - właściwości

Korzyści z picia siemienia lnianego

Picie siemienia lnianego przynosi przede wszystkim korzyści zdrowotne. Udowodniono pozytywne działanie ziaren lnu m.in.:

  • w przypadku refluksu - ziarna lnu zawierają bardzo duże ilości błonnika, co powoduje, że mają pozytywny wpływ na funkcjonowanie przewodu pokarmowego, w tym na łagodzenie dolegliwości żołądkowych;
  • w kłopotach z zaparciami - to również związane jest z zawartością błonnika, który przyspiesza perystaltykę jelit, tym samym regulując rytm wypróżnień;
  • u chorych na cukrzycę typu 2, spożycie siemienia wpływa bowiem na obniżenie poziomu cukru we krwi;
  • w stanach zapalnych gardła - dzięki wysokiej zawartości substancji śluzowatych tworzy się po jego spożyciu bariera chroniąca podrażnione gardło;
  • antynowotworowo - siemię zawiera potężną dawkę przeciwutleniaczy, które zapobiegają zachodzeniu procesów rakowych;
  • u osób z nadciśnieniem tętniczym - substancje zawarte w ziarnach przyczyniają się do obniżenia ciśnienia krwi;
  • w procesie obniżania poziomu cholesterolu, co jest konsekwencją dostarczanie większej ilości błonnika organizmowi.