Co zrobić, by mieć płaski brzuch? Może pomóc m.in. ograniczenie spożywania soli

Co zrobić, by mieć płaski brzuch? To bardzo powszechne pytanie. Dowiedz się, co powoduje, że twój brzuch jest wzdęty i co możesz zrobić, by wyeliminować ten problem. Mamy dla was także propozycje kilku treningów, które pomogą wam osiągnąć płaski brzuch.

Co zrobić, by mieć płaski brzuch? To pytanie nurtuje wiele osób, również te, które regularnie trenują, a ich brzuch nadal nie wygląda tak, jakby chciały. 

Zobacz wideo Płaski brzuch - zobacz, jak ćwiczy Karolina Gilon:

Co zrobić, by mieć płaski brzuch? Znajdź przyczynę problemu

Twój brzuch jest cały czas wzdęty? Bardzo często odpowiadają za to różne nietolerancje pokarmowe. Może to być na przykład nietolerancja glutenu czy laktozy. 

Kolejna przyczyna to nadmiar wody w organizmie. Aby temu zapobiec, warto ograniczyć spożywanie soli. Powód? Sól zatrzymuje wodę w organizmie. W takich sytuacjach warto także sięgnąć po herbatę z pokrzywy, która pomoże ci w wyeliminowaniu problemu. Oprócz tego pij odpowiednie ilości wody. Radzi się, by było to od półtora do dwóch litrów dziennie. 

Co zrobić, by mieć płaski brzuch? Dieta

Twój brzuch może być wzdęty także przez brak w diecie produktów bogatych w błonnik. Poza tym bardzo często przyczynia się do tego jedzenie ciężkostrawnych potraw. To m.in. tłuste jedzenie oraz fast foody. 

Co zrobić, by mieć płaski brzuch? Treningi

Jeśli jednak twój brzuch nie jest wzdęty, a ty chcesz, żeby był płaski, twoim największym sprzymierzeńcem powinny być regularne ćwiczenia. Nie musisz jednak chodzić na siłownię. Wymarzony efekt możesz osiągnąć, ćwicząc w domowym zaciszu.

Oto kilka treningów, dostępnych na platformie YouTube, które naszym zdaniem warto wziąć pod uwagę, jeśli chcesz mieć płaski brzuch: 

  • Myfitnesspl - 10 minut na płaski i wyrzeźbiony brzuch
  • Myfitnesspl - Ćwiczenia na brzuch. Trening w 10 minut
  • Centrum sportowca: Turbo ABS intensywny trening mięśni brzucha
  • Monika Kołakowska: Płaski brzuch - domowy trening na brzuch i boczki

Pamiętaj o tym, by ćwiczenia wykonywać trzy-cztery razy w tygodniu. Przed każdym treningiem wykonaj kilkuminutową rozgrzewkę. Natomiast po jego zakończeniu warto także zrobić rozciąganie. 

Przeczytaj także: