Mocny spot niepełnosprawnych artystów. Przypominają, jakim szczęściem jest samodzielność

Aktorzy Teatru 21 w kampanii Lockdown Syndrome odgrywając wybrane cytaty z mediów społecznościowych, zwracają uwagę na to, jak wielkim szczęściem jest nasza samodzielność i nieograniczone możliwości wyboru.

Teatr 21 to inicjatywa, w ramach której osoby z autyzmem i zespołem Downa mogą jednocześnie zarabiać i rozwijać swoją pasję do aktorstwa. W najnowszym spektaklu jego członkowie przypominają, że nie dla wszystkich wyjście z domu będzie oznaczało korzystanie z popularnych rozrywek.

Zobacz wideo Obejrzyj nagranie aktorów:

Kampania Lockdown Syndrome

Nierówność i wykluczenie osób z niepełnosprawnościami to punkt wyjścia kampanii Teatru 21, wyprodukowanej przez agencję 180heartbeats + JUNG v MATT. Aktorzy odgrywają wybrane z sieci cytaty, które dotyczą znanych odbiorcom atrakcji.

Pomysł narodził się w okresie domowej izolacji, kiedy to w mediach społecznościowych zaczęły pojawiać się liczne głosy tęsknoty za najróżniejszymi przyjemnościami, które w trakcie lockdownu stały się niemożliwe do zrealizowania. Spektakl Teatru 21 ma przypomnieć, że dla osób z niepełnosprawnościami to nie jest codzienność.

Głównym celem kampanii jest zebranie środków na pierwszy prawdziwy dom dla teatru, który dotychczas działał dzięki uprzejmości partnerów. Wyremontowane dzięki zbiórce Centrum Sztuki Włączającej będzie pierwszą ogólnodostępną instytucją kultury na mapie Warszawy, w całości dedykowaną twórczości artystów z niepełnosprawnościami.

Niezwykła inicjatywa

W ciągu 15 lat swojej działalności, Teatr 21 stworzył kilkanaście spektakli prezentowanych w teatrach i instytucjach w całej Polsce. Grupa występowała na festiwalach krajowych (m.in. Wrocław, Poznań, Gdańsk, Kraków) i zagranicznych (Praga, Berlin, Helsinki, Freiburg). W 2019 roku spektakl “Rewolucja, której nie było” został nagrodzony na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym “Boska Komedia” w Krakowie.

Przeczytaj także: