Wyprzedaże pojawiają się w stałych cyklach i w podobnych terminach. Związane jest to z wprowadzeniem nowych kolekcji odpowiednich do danej pory roku. Produkty, które nie sprzedały się w sezonie, oferowane są później klientom w promocyjnych cenach. Kiedy ruszą jesienne i zimowe wyprzedaże?
Na stronach wielu sieciówek, takich jak Mango, Mohito, Stradivarius czy H&M cały czas można kupić ubrania w niższych cenach. Są to jednak produkty z sezonu letniego, które w najbliższym czasie raczej nie zostaną wykorzystane.
Do sklepów wchodzą już nowe kolekcje na jesień. Coraz częściej pojawiają się bluzki z długim rękawem, spodnie, długie sukienki lub spódnice, botki, kurtki oraz płaszcze. Ubrania jesienne mogą zostać przecenione już pod koniec września. Wtedy jednak nie możemy spodziewać się zbyt dużych obniżek. Na pewno jednak będzie to odzież, którą wykorzystamy jeszcze w tym sezonie. Większe obniżki wprowadzane są przez sklepy zazwyczaj w październiku, a największe, sięgające nawet 70 proc. promocje pojawiają się w listopadzie.
W przypadku wyprzedaży międzysezonowych trudno jest podać konkretną datę, kiedy ruszą oferty w promocyjnych cenach. Każda sieć może ustalić swój czas na wyprzedaż - z tego powodu warto śledzić portale społecznościowe ulubionych marek lub zapisać się do newslettera. Użytkownicy, który zgodzą się na informacje przesłane mailem zazwyczaj mogą wcześniej przystąpić do promocyjnych zakupów. Taka możliwość oferowana była przy poprzednich obniżkach m.in. przez H&M, Mango, Stradivarius czy Pull&Bear.
Dodatkowo wyprzedaże pojawiają się w podobnym terminie dla kilku marek wchodzących z w skład jednej, dużej sieci. Start promocji będzie zbliżony dla sklepów takich Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius czy Oysho, należących do grupy Inditex oraz sieci Reserved, House, Cropp, Mohito czy Sinsay, które należą do LPP.
Najbardziej stałe promocje pojawiają się w ostatnim kwartale roku. Kiedy wypadają w 2020 roku?
To początkowo typowo amerykańskie święto zakupów coraz lepiej sprawdza się także na polskim rynku. Obniżki oferują nie tylko sklepy obuwnicze czy odzieżowe, ale też księgarnie i sklepy elektroniczne. Jest to też nieoficjalny początek sezonu świątecznych zakupów. Często czarny piątek przedłużany jest na czarny weekend lub nawet tydzień.
Tutaj największe wyprzedaże oferowane są przez sklepy elektroniczne oraz wszystkie sklepy internetowe.
Klienci, którzy zakupy świąteczne planują na ostatnią chwilę, mogą też skusić się dniem darmowej dostawy, który razem z rozpoczynającymi się obniżkami, mogą przynieść duże oszczędności.
Później ma miejsce wyprzedaż zimowa, która zaczyna się tuż po świętach Bożego Narodzenia. Sklepy, chcąc zrekompensować sobie kilka dni bez handlu, oferują dodatkowe obniżki. Niektóre sieci wprowadzają je już 27 grudnia.