Morsowanie a odchudzanie. Ile kcal spala morsowanie? Czy zimna kąpiel pomaga w odchudzaniu?

Morsowanie a odchudzanie. Zastanawiasz się, czy popularne ostatnio zimne kąpiele mogą przełożyć się na niższą wagę? Sprawdź, jak morsowanie wpływ na ciało i ile kcal można stracić podczas jednej sesji.

Morsowanie a odchudzanie

Po bieganiu przyszedł czas na morsowanie, Polacy pokochali kąpiele w zimnej wodzie na łonie natury, ale morsować można też w domu: w wannie lub pod prysznicem. Główną motywacją jest poprawa odporności organizmu. Osoby, które morsują regularnie mówią o tym, że przestały chorować i przez cały rok nie męczy ich nawet katar, ale to kwestia indywidualna. A jak morsowanie działa na ciało? Czy morsowanie pomaga w odchudzaniu? Z poniższego artykułu dowiesz się, jak morsować bezpiecznie i ile kilogramów można zrzucić. 

Morsowanie w Polsce. Ciekawe miejsca do morsowania [MAPA MORSOWISK]Morsowanie w Polsce. Ciekawe miejsca do morsowania [MAPA MORSOWISK]

Czy morsowanie wpływa na odchudzanie? Dwie warstwy tłuszczu

Czy wiesz jak morsowanie wpływa na odchudzanie? Kąpiel w zimnej wodzie zmusza organizm do ogrzania, co powoduje, że zaczynamy spalać kalorie. Przy standardowych ćwiczeniach nie tak łatwo jest osiągnąć zamierzony cel, zwłaszcza gdy ciało jest otłuszczone. Dodatkowe kilogramy zbierają się najczęściej w talii, na szyi, w dolnej części pleców oraz na udach. Nadmiar tłuszcz wcale nie pomaga nam się ogrzać, robi to dopiero druga warstwa tłuszczu, która aktywuje się, gdy zaczyna nam być zimno. Jednak czy morsowanie rzeczywiście wpływa na odchudzania? Według badań z 2009 prowadzonych na Harvard Medical School kąpiele w zimnej wodzie pomagają zredukować ilość nadprogramowych kilogramów. Ile kcal można spalić podczas morsowania? Odpowiedź poznasz poniżej.

Czy morsowanie pomaga w odchudzaniu i ile można stracić na wadze? 

Wspomniane powyżej badania wykazały, że dzięki codziennym zimnym prysznicom przez okres jednego roku można stracić nawet 5 kilogramów na wadze. A gdy dodamy do tego zbilansowaną dietę oraz aktywność fizyczną z pewnością rezultaty będą jeszcze lepsze.

A czy jednorazowe morsowanie pomaga w odchudzaniu? Morsowanie o długości 20 minut pomoże spalić nawet 700 kcal, ale uwaga: na dworze nie powinno się morsować tak długo (maksymalny czas kąpieli w morzu lub jeziorze to 5 minut), w domowym zaciszu pod prysznicem można spróbować wydłużyć ten czas i obserwować, jak reaguje nasz organizm. 

Gdzie morsować w Trójmieście? Gdańsk, Gdynia, Sopot [LISTA i MAPA MORSOWISK]Gdzie morsować w Trójmieście? Gdańsk, Gdynia, Sopot [LISTA i MAPA MORSOWISK]

Jak morsowanie wpływa na ciało i dlaczego warto?

Niska temperatura ciała ma pozytywny wpływ na cerę, pod jej wpływem zimna krew zaczyna krążyć szybciej, co z kolei powoduje, że skóra jest lepiej odżywiona i łatwiej radzi sobie z wydalaniem toksyn. A jak morsowanie wpływa na ciało w dolnych partiach? 

Morsowanie a cellulit- wodny masaż 

Morsowanie redukuje cellulit. Uda oraz pośladki to strefa, gdzie najczęściej gromadzi się pomarańczowa skórka. Zimna kąpiel w jeziorze lub zimne prysznice pomogą skutecznie zmniejszyć ten problem. Pod wpływem zimna poprawia się krążenie, przez co skóra nawet w tak trudnych miejscach stanie się gładka i sprężysta. Morsowanie a cellulit to zagadnienie warte świeczki, ale liczy się regularność, i o ile nie zawsze znajdziemy czas i odpowiednie miejsce do morsowania na świeżym powietrzu, to zimny prysznic jest wciąż w zasięgu ręki. Co więcej, osoby, które nie lubią zimna, z powodzeniem mogą na dobry początek puścić ciepłą wodę i zakończyć kąpiel zimnym strumieniem w strategicznych miejscach. 

W czasie epidemii koronawirusa wrocławianie zainteresowali morsowaniem (zdjęcie ilustracyjne)Gdzie morsować we Wrocławiu? [LISTA i MAPA MORSOWISK]

Morsowanie: ile minut powinno trwać i jak zaplanować bezpieczną kąpiel 

Ile minut powinno trwać morsowanie? Jak już wspomniano wyżej, jedna sesja nie powinna przekroczyć 5 minut. A jak przygotować się do morsowania? O ile w przypadku pryszniców sprawa jest prosta, tak do morsowania na zewnątrz trzeba się już odpowiednio przygotować, poniżej kilka wskazówek: 

  • Osoby, które mają problemy z sercem, przed morsowaniem powinny skonsultować ten plan z lekarzem. 
  • Nigdy nie morsujemy w pojedynkę, po całej Polsce rozsiane są kluby morsów, do których można dołączyć w każdej chwili. Obecność drugiej osoby ma zapewnić morsowi nie tylko towarzystwo, ale przede wszystkim bezpieczeństwo.
  • Ekwipunek morsa to: czapka, rękawiczki, ręcznik, kilka warstw ubrań, szerokie buty, które można szybko założyć i termos z gorącą herbatą. 
  • Przed wejściem do wody obowiązkowym punktem jest rozgrzewka: bieg w miejscu, wymachy, skłony, pajacyki. 
  • Ile minut można morsować? Pamiętaj: w wodzie można przebywać od 3 do 5 minut. 
  • Morsować można do trzech razy w tygodniu, ale nigdy nie morsujemy dwa razy dziennie. Co więcej, w dzień morsowania oprócz wspomnianej rozgrzewki należy powstrzymać się od innych aktywności fizycznych, które mogą wywołać uczucie zmęczenia. 
  • Po wyjściu z wody należy jak najszybciej się ogrzać i przebrać. 
  • Nie musimy zanurzać się po szyję, można po prostu wejść do wody do pasa. 
Zobacz wideo Czy wiesz którędy ptaki odlatują na zimę?
Więcej o: