Douglas zamknie 500 perfumerii w Europie. Co z Polską?

Douglas, znana sieć perfumerii, ma w planach zamknięcie 500 sklepów w Europie. Duży wpływ na decyzję firmy miała pandemia koronawirusa. Lockdown i związany z nim spadek obrotów w salonach stacjonarnych zmusił perfumerię do ograniczenia liczby sklepów.

Zarząd Douglas poinformował, że firma odnotowała spadek sprzedaży o 6,4 proc. w porównaniu do zeszłego roku. Straty złagodziła sprzedaż online, która wzrosła o ponad 40 procent.  

To kultowa pomadka, której używają makijażyści na całym świecie. Teraz kupicie ją w Douglas za mniej niż 12 złTo kultowa pomadka, której używają makijażyści na całym świecie. Teraz kupicie ją w Douglas za mniej niż 12 zł

Douglas zamyka 500 perfumerii w Europie 

Firma Douglas zdecydowała się zamknąć 500 spośród 2400 funkcjonujących sklepów stacjonarnych. W Niemczech sieć zamknie około 60 z 430 placówek. Redukcje mają objąć głównie rynki południowej Europy, w szczególności Hiszpanię i Włochy. 

Po analizie wyników sprzedaży sieć perfumerii uznała, że należy skupić się na rozwoju sprzedaży internetowej. Działalność sklepu internetowego przyniosła firmie w tym roku duże zyski i zrekompensowała straty poniesione w wyniku związanych z pandemią obostrzeń. Z tego właśnie powodu Douglas postanowił rozwijać właśnie tę formę dystrybucji.

Jak poprawnie używać perfum i czego nie robić, by dłużej pachnieć? Triki, które powinnaś znaćJak poprawnie używać perfum i czego nie robić, by dłużej pachnieć? Triki, które powinnaś znać

Perfumerie Douglas zostają w Polsce 

W Polsce działa 145 perfumerii sieci Douglas. Jak informuje Agnieszka Mosurek-Zava - CEO Douglas Poland & CEE Region – firma nie planuje zamykania sklepów w Polsce:

W Polsce, dzięki dynamicznemu rozwojowi e-commerce udało nam się utrzymać biznes na poziomie, który nie zmusza nas do dużych zmian w strukturze sklepów stacjonarnych. Wieloletnie inwestycje w e-commerce pozwoliły zbilansować straty obrotowe w kanale stacjonarnym, jakie przyniósł Covid-19. Zainwestowaliśmy w nową platformę e-commersową i system lojalnościowy, aby odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby klientów. Dodatkowo weryfikujemy efektywność poszczególnych lokalizacji, jednocześnie rozwijając sieć na rynku, który jest wciąż w fazie rozwoju.  
Zobacz wideo 5 strategicznych miejsc na ciele, w których powinno się aplikować perfumy
Więcej o: