W sieci możemy już podziwiać namiastkę tak hucznie zapowiadanego nowego kanału TVP dla kobiet. Zwiastun, który trwa minutę, wzbudził ogromne emocje wśród internautów i spotkał się z ich ostrą krytyką. Zarzucono mu m.in., że w swoim 60-sekundowym przekazie sprowadza rolę kobiety do sprzątania, zajmowania się dziećmi oraz gotowania.
W zwiastunie nowego kanału dla kobiet możemy podziwiać znane twarze TVP - są to m.in.: Tomasz Kammel, Ida Nowakowska, Małgorzata Tomaszewska, Marta Manowska oraz Marzena Rogalska. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to feeria barw, w której dominuje cukierkowy róż. Zwiastun w głównej mierze opiera się na kobietach, odgrywających scenki z ich codziennego życia. Zdaniem TVP jest nim gotowanie, sprzątanie oraz zajmowanie się dziećmi. A wszystko to w bajkowej scenerii przypominającej domek dla lalek.
Od marca zapraszamy do nowego kanału telewizyjnego TVP Kobieta - zobaczcie materiał, w którym uchylamy rąbka tajemnicy. #BądźmyRazem z kobietami.
- czytamy w opisie do zwiastunu kanału TVP Kobieta.
Pod wideo opublikowanym na Youtube zebrało się już sporo negatywnych komentarzy na jego temat:
Czyli jak być perfekcyjną kurą domową i niewolnicą męża.
Fuj. Róż, brokuł i makijaż - do tego się nas sprowadza...
Sprzątanie, dzieci, obiad i ploteczki. Obraz kobiety w Polsce. Żenada jak zwykle.
- to tylko niektóre z opinii zniesmaczonych internautów. W poniedziałek wczesnym popołudniem film miał ponad 500 "łapek" w dół, a satyryczny portal AszDziennik kpił z niego w artykule.
Na 8 marca, czyli dokładnie na Dzień Kobiet, zaplanowany jest start nowego kanału TVP Kobieta. Jego programy mają dotyczyć szeroko pojętej tematyki lifestyle, poradnikowej oraz rozrywkowej. Na nadawanie nowego kanału Telewizja Publiczna planuje przeznaczyć 14,75 mln zł w 2021 roku, jednak kwota ta ma być coraz większa. Za trzy lata ma już wynosić 17,8 mln zł.
W dotychczasowym portfolio programów tematyka kobieca obecna była w niektórych programach ogólnotematycznych oraz wyspecjalizowanych. Nie istniał jednak skoncentrowany na tej tematyce publiczny program wyspecjalizowany, który mógłby w zintegrowany sposób realizować potrzeby widowni kobiecej. Programy o profilu lifestyle przeznaczone dla kobiet są oferowane przez niektórych nadawców niepublicznych i dostępne w ramach telewizji płatnej. Żaden taki program nie jest dostępny w telewizji cyfrowej.
- czytamy w Karcie Powinności przedstawionej KRRiT przez Telewizję Polską.
Zdaniem TVP ich nowy kanał ma odpowiadać na potrzeby i zainteresowania wszystkich kobiet, niezależnie od ich wieku, miejsca zamieszkania, wykształcenia, zamożności czy stylu życia.